اخبار روز امنیت فناوری اطلاعات

در پی تنش های شدید موجود میان ایران و آمریکا در هفته اخیر اخبار روز امنیت فناوری اطلاعات و احتمال رخداد جنگ و حملات سایبری میان این دو کشور را بررسی می کنیم.

در پی تنش های شدید موجود میان ایران و آمریکا در هفته اخیر اخبار روز امنیت فناوری اطلاعات و احتمال رخداد جنگ و حملات سایبری میان این دو کشور را بررسی می کنیم.

لزوم آمادگی کامل سازمان ها در برابر حملات سایبری بعد از تنش های اخیر میان ایران و آمریکا

با توجه به اوج گیری تنش های موجود میان ایران و آمریکا در هفته اخیر و اینکه مقامات آمریکایی حداقل در کلام اعلام می کند که دنبال گزینه جنگ نیست احتمال حملات سایبری در واکنش به حمله موشکی ایران به پایگاه های نظامی آمریکا بیش از پیش احساس می‌ شود.

لذا لازم است ضمن اتخاذ سیاست‌ های سختگیرانه و Hardening سرویسهای شبکه بویژه سرویس های آنلاین و مانیتورینگ رخدادهای امنیتی، آمادگی در برابر حملات سایبری را به حداکثر ممکن رساند. متقابلا آمریکایی ها نیز برای مقابله با حملات سایبری ایران آماده شده اند.

 

شرایط ایران و آمریکا در برابر حملات سایبری

پس از اینکه عربستان سعودی خبر از کشف یک حمله سایبری داده و ادعا کرده که این حمله توسط ایران سازماندهی شده است، وزارت امنیت داخلی آمریکا نیز به همه شرکت های آمریکایی هشدار دارد تا مراقب حملات سایبری از سوی ایران باشند!

شواهد موجود حاکی از آنست که کارشناسان امنیتی ایران و آمریکا کاملا آرایش جنگ سایبری گرفته اند و با توجه به عدم تمایل ایران و آمریکا به ورود به یک جنگ نظامی، احتمالا میدان سایبری گزینه مناسب تری برای ادامه مناقشه خواهد بود.

آمریکا به خوبی می داند در میدان جنگ سایبری به شدت آسیب پذیرتر از ایران است. اگر تعداد IP های ایران و آمریکا را مقایسه کنید در می یابید که چنانچه یک Scan ساده آسیب پذیری روی IP آمریکا بزنید بیش از تعداد کل IP های دولتی ایران آسیب پذیری کشف می کنید!

شرایط ایران و آمریکا در برابر حملات سایبری

10000 تا Attack در دقیقه از سوی ایران به آمریکا!

مقامات دولتی ایالت تگزاس آمریکا اعلام کرده اند که حملات سایبری از سوی ایران به مقصد شبکه های دولتی آمریکا افزایش چشمگیری پیدا کرده و به عدد 10000 حمله در دقیقه رسیده است!

اگر تیتر اخبار رسانه های تخصصی آمریکا را مرور کنید به نظر می رسد آمریکایی ها بیش از آنکه نگران حملات موشکی سپاه باشند نگران حملات سایبری از سوی ایران به زیرساخت‌ های حیاتی خود هستند و آماده باش کامل اعلام کرده اند.

 

هشدار مرکز CERT آمریکا در مورد حملات سایبری ایران علیه آمریکا.

مرکز CERT آمریکا با صدور یک اطلاعیه هشدارآمیز نسبت به حملات سایبری ایران علیه زیرساخت‌های آمریکا هشدار داد. در این اطلاعیه ضمن برشمردن سوابق حملات سایبری ایران علیه آمریکا، توصیه هایی برای آمادگی دفاعی در برابر این حملات ذکر شده است.

 

پی نوشت: متقابلا خطر حملات سایبری به زیرساخت ‌های حیاتی کشور از سوی آمریکا به شدت احساس می‌ شود و ضروريست سطح آمادگی در برابر این حملات در سازمانها افزایش یابد.

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
عبارت تصویر زیر را بازنویسی کنید. واضح نیست؟