شرایط استخدام در رشته مهندسی کامپیوتر نرم افزار و سخت افزار

برای استخدام به عنوان مهندس کامپیوتر در رشته مهندسی نرم افزار یا سخت افزار Computer Hardware & Software Engineer شرایط و قابلیت هایی اعم از تجربه و سوابق کاری، مهارت ها و توانایی ها مورد نیاز است که کارجو یا کارآموز این شاخه باید به آنها دست پیدا نماید.

سوابق کاری مرتبط با فرصت شغلی مهندسی سخت افزار کامپیوتر کدامند؟

یک مهندس کامپیوتر در رشته سخت افزار از چه مهارتهای تخصصی باید برخوردار باشد؟

برای استخدام مهندس کامپیوتر در رشته نرم افزار چه تجربه کاری مورد نیاز است؟

 توانایی های مورد نیاز برای دعوت به همکاری یک کارشناس نرم افزار کامپیوتر کدامند؟

چگونه در رشته مهندسی کامپیوتر نرم افزار و سخت افزار کار پیدا کنیم؟

ثبت رزومه مهندسی نرم افزار و سخت افزار کامپیوتر به چه ترتیب است؟

 

شرایط استخدام مهندس کامپیوتر در رشته های نرم افزار و سخت افزار

شما به عنوان مهندس کامپیوتر و فارغ التحصیل در یکی از رشته های نرم افزار و سخت افزار لازم است تا با شرایط استخدام و ورود به بازار کار این حوزه مهندسی آشنا شوید تا مشکلی بابت یافتن شغل مناسب برای خود نداشته باشید.

اگر در گام اول این کار هستید می بایست سوابق کاری مرتبط با این فرصت شغلی را به عنوان کارورز کسب نمایید. به عنوان مهندس سخت افزار Hardware Engineer می بایست مسلط به تجهیزات پسیو Passive شبکه و دستگاه های تشکیل دهنده زیرساخت فناوری اطلاعات شوید و تجربه اسمبل و عیب یابی سیستم های رایانه ای را بدست آورید. در رشته مهندسی نرم افزار Software Engineer نیز تجربه کاری با نرم افزار در حوزه کارشناسی تولید، امنیت و پشتیبانی را به کسب کنید.

برای استخدام به عنوان مهندس کامپیوتر در رشته مهندسی نرم افزار یا سخت افزار Computer Hardware & Software Engineer شرایط و قابلیت هایی اعم از تجربه و سوابق کاری، مهارت ها و توانایی ها مورد نیاز است که کارجو یا کارآموز این شاخه باید به آنها دست پیدا نماید.

سوابق کاری مرتبط با فرصت های شغلی رشته مهندسی سخت افزار کامپیوتر

 فردی که متقاضی کار در فرصت های شغلی رشته مهندسی سخت افزار کامپیوتر Computer Hardware Engineer می باشد لازم است تا دارای سوابق کاری در برخی از زمینه های زیر باشد و آشنایی نسبی به تجهیزات تشکیل دهنده سیستم های رایانه ای متصل به هم که از آن در حالت کلی با نام شبکه یاد می شود بدست آورده باشد.

یک مهندس سخت افزار کامپیوتر باید دارای سابقه کار در طراحی سخت افزارهای جدید باشد.
یک Computer Hardware Engineer می بایست دارای زمینه فعالیت در آزمایش مدل های کامل شده سخت افزارهای کامپیوتری تولید شده باشد.
یک نیروی مهندسی سخت افزار سیستم های رایانه ای می بایست دارای تجربه شغلی در حوزه آپدیت کردن تجهیزات موجود کامپیوتر برای آماده سازی جهت کار با نرم افزارهای جدید باشد.
 داشتن تجربه کار در زمینه تعمیر کامپیوتر، چاپگر، اسکنر، فاکس و سایر سخت افزارهای سیستم های رایانه ای نیز جزء شرایط مهم و ملزومات رشته مهندسی سخت افزار کامپیوتر در ایران و حتی خارج از کشور نیز می باشد.

فردی که متقاضی کار در فرصت های شغلی رشته مهندسی سخت افزار کامپیوتر Computer Hardware Engineer می باشد لازم است تا دارای سوابق کاری در برخی از زمینه های زیر باشد

مهارتهای تخصصی لازم یک مهندس کامپیوتر در رشته سخت افزار

شرکت های آی تی و واحدهای فناوری اطلاعات IT در سازمانهای مختلف، برای همکاری با عنوان مهندس کامپیوتر در رشته سخت افزار داشتن مهارت ها و تخصص های زیر را از کارشناس این فرصت شغلی انتظار دارد و بنا بر این خواسته کارفرما لازم است که یک مهندس کامپیوتر در رشته سخت افزار مسلط به این پیش نیازهای مهم و شرایط تخصصی در حوزه مربوط به خودباشد. یک مهندس کامپیوتر در رشته سخت افزارمی بایست مسلط به به تجهیزات سخت افزاری و دستگاه های شبکه ای باشد.
یک مهندس سخت افزار رشته کامپیوتر باید حتما مسلط به اسمبل و عیب یابی کامپیوتر و سایر سیستم های رایانه ای باشد.
یک مهندس کامپیوتر در رشته سخت افزار باید آشنا به تجهیزات پسیو Passive شبکه و نحوه نصب و راه اندازی آنها در زیرساخت IT سازمان ها و شرکتها باشد.

 
تجربه کاری مورد نیاز برای استخدام مهندس کامپیوتر در رشته نرم افزار

کارجویان و نیروهای مهندس کامپیوتر متقاضی استخدام در رشته مهندسی نرم افزار Computer Software Engineer بهتر است تا تجربه های کاری در حوزه های زیر را در رزومه شغلی خود داشته باشند و در حوزه های تولید، امنیت و به عنوان نیروی پشتیبان نرم افزار فعالیت داشته باشند. یک مهندس نرم افزار کامپیوتر می بایست دارای تجربه کاری در زمینه نرم افزارهای ERP داشته باشد.
بهتر است مهندس کامپیوتر در رشته نرم افزار دارای سابقه کار به عنوان پشتیبان نرم افزار در رزومه کاری خود داشته باشد.
داشتن سابقه فعالیت به عنوان کارشناس NOC یکی از تجربه های کاری مورد نیاز عالی برای یک Computer Software Engineer می باشد.
 دارای سابقه شغلی در حوزه امنیت نرم افزار و همچنین  دارای سابقه کار در حوزه تولید نرم افزار نیز از ملزومات استخدام در این رشته است.

کارجویان و نیروهای مهندس کامپیوتر متقاضی استخدام در رشته مهندسی نرم افزار Computer Software Engineer بهتر است تا تجربه های کاری در حوزه های زیر را در رزومه شغلی خود داشته باشند و در حوزه های تولید، امنیت و به عنوان نیروی پشتیبان نرم افزار فعالیت داشته باشند.

 توانایی های مورد نیاز برای دعوت به همکاری یک کارشناس نرم افزار کامپیوتر

 داشتن توانایی های مورد نیاز زیر برای موقعیت شغلی مهندسی کامپیوتر در رشته نرم افزار و فعالیت در سمت کارشناس این حوزه در بسیاری از شرکت های نرم افزاری الزامی است.  مهندس نرم افزار کامپیوتر می بایست آشنا به زبان برنامه نویسی سی شارپ C# و Asp.Net باشد.
یک مهندس کامپیوتر بهتر در رشته نرم افزار است آشنا به پایگاه داده SQL Server مایکروسافت باشد.
مسلط به پشتیبانی نرم افزار و آشنایی به مفاهیم شبکه و نتورک نیز یکی از توانایی های مورد انتظار در رشته مهندسی کامپیوتر می باشد.
مهندس کامپیوتر مسلط به توسعه نرم افزار و همچنین  آشنایی با نرم‌ افزار های گرافیکی نظیر Photosho فتوشاپ از دیگر نیازمندیهای این حوزه است.

 

چگونه در رشته مهندسی کامپیوتر نرم افزار و سخت افزار کار پیدا کنیم؟

سایت کاریابی و استخدام آنلاین کامپیوتر جابز یک سامانه تخصصی است تا بتوانیم در رشته مهندسی کامپیوتر نرم افزار و سخت افزار کار مورد نظر خود را پیدا کنیم؟

جهت جستجوی مشاغل مرتبط با حوزه سخت افزار و نرم افزار کامپیوتری در این وبسایت می توانیم از منوی استخدام بر روی زیرمنوی جستجوی شغل و آگهی استخدام کلیک نموده تا وارد صفحه جستجوی پیشرفته شغل شویم. در فرم جستجو فیلدهای دسته بندی مشاغل و نیز زیرمجموعه ها را بر اساس تخصص خود به هر کدام از زمینه های شغلی مرتبط با رشته مهندسی کامپیوتر نرم افزار و سخت افزار برگزیده و سایر فیلدهای فرم را مطابق با شرایط خود فیلتر نماییم تا مشاغل مورد نظر ما برایمان به نمایش درآمده و با مشاهده شرح آگهی استخدام، رزومه خود را با کلیک بر دکمه ای که در پایین صفحه خبر استخدامی قرار دارد برای کارفرمای مربوطه ارسال کنیم.

سایت کاریابی و استخدام آنلاین کامپیوتر جابز یک سامانه تخصصی است تا بتوانیم در رشته مهندسی کامپیوتر نرم افزار و سخت افزار کار مورد نظر خود را پیدا کنیم؟

ثبت رزومه مهندسی نرم افزار و سخت افزار کامپیوتر

کارجویان قبل از ارسال رزومه شغلی خود برای مشاغل مهندسی نرم افزار و سخت افزار کامپیوتر به کارفرما نخست باید اقدام به ثبت رزومه در سایت کاریابی و استخدام تخصصی مشاغل کامپیوتری ComputerJibs به دو روش زیر نمایند.

روش اول ثبت رزومه مهندسین کامپیوتر با گرایش های نرم افزار و سخت افزار در سایت کامپیوتر جابز به این ترتیب است که متقاضیان کار بدون ثبت نام در سایت و تنها به عنوان بازدیدکننده می توانند از منوی کارجو بر روی زیرمنوی ثبت رزومه شغلی کلیک نموده تا به صفحه ثبت رزومه شغلی راه پیدا کنند و در آنجا با تکمیل فرم مربوطه بر روی دکمه ذخیره رزومه کلیک کنند. لازم به ذکر است که در این شیوه درج رزومه، برای هر آگهی استخدام که کارجویان بخواهد رزومه خود را به کارفرمای مربوطه ارسال کند باید یک رزومه مجزا ایجاد نماید.

کارجویان قبل از ارسال رزومه شغلی خود برای مشاغل مهندسی نرم افزار و سخت افزار کامپیوتر به کارفرما نخست باید اقدام به ثبت رزومه در سایت کاریابی و استخدام تخصصی مشاغل کامپیوتری ComputerJibs به دو روش زیر نمایند.

روش دوم ثبت رزومه شغلی کارجویان مهندسی کامپیوتر در رشته های نرم افزار و سخت افزار در سایت استخدام و کاریابی آنلاین کامپیوتر جابز اینگونه است که ابتدا متقاضیان کار باید از منوی کارجو بر روی زیرمنوی ثبت نام کارجو کلیک کرده تا در این سایت عضو شوند.

حالا افراد جویای کار می توانند به مانند شیوه نخست از منوی کارجو بر روی زیرمنوی ثبت رزومه شغلی کلیک کنند و رزومه کاری خود را درج نمایند. مزیت این روش ثبت رزومه مشاغل مرتبط با مهندسی کامپیوتر نسبت به روش اول برای متقاضیان شغل این است که، کارجو تنها یک رزومه در سایت کاریابی آنلاین کامپیوتر جابز ثبت خواهد کرد و می تواند همین یک رزومه شغلی را برای هر تعداد کارفرمایی که دوست دارد ارسال نماید.

 

علاقمندان به رشته مهندسی نرم افزار و سخت افزار می توانند با مطالعه مطلب بازار کار رشته کامپیوتر نرم افزار و برنامه نویسی، سخت افزار و شبکه با شرایط استخدام در این فرصت های شغلی بیشتر آشنا شوند.

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
عبارت تصویر زیر را بازنویسی کنید. واضح نیست؟