فرصتهای شغلی مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار و سخت افزار

معرفی فرصتهای شغلی رشته کامپیوتر و بررسی بازار کار، آینده کاری و وضعیت استخدام در گرایش های مهندسی نرم افزار و سخت افزار و نگاهی بر شغل های پردرآمد کامپیوتری و بهترین روش جستجوی این مشاغل و ثبت رزومه متقاضیان این کارها

فرصتهای شغلی رشته کامپیوتر گرایش نرم افزار و سخت افزار کدامند؟

 بازار کار در گرایش های مهندسی نرم افزار و سخت افزار کامپیوتر چگونه است؟

مهارت های لازم برای استخدام در رشته مهندسی نرم افزار و سخت افزار کامپیوتر کدامند؟

شغل های پردرآمد رشته کامپیوتر گرایش نرم افزار و سخت افزار به چه ترتیب اند؟

جستجوی فرصتهای شغلی مهندسی کامپیوتر چگونه است؟

چگونه برای فرصت های شغلی نرم افزار و سخت افزار کامپیوتر رزومه ثبت کنیم؟

 

فرصتهای شغلی رشته کامپیوتر گرایش نرم افزار و سخت افزار

هر ساله تعداد بسیاری از افراد فارغ التحصیل رشته مهندسی کامپیوتر در گرایش های سخت افزار و نرم افزار می شوند و قصد ورود به بازار کار فرصتهای شغلی این حوزه را دارند. این افراد کم و بیش دانش لازم برای فعالیت در فرصت های شغلی مرتبط با تحلیل، طراحی، ساخت و راه اندازی دستگاه ها و مجموعه های سخت افزاری جدید، بررسی و شناخت مجموعه های سخت افزاری و نرم افزاری موجود، نگه داری، عیب یابی و تعمیر و اصلاح و توسعه را کسب کرده اند.

معرفی فرصتهای شغلی رشته کامپیوتر و بررسی بازار کار، آینده کاری و وضعیت استخدام در گرایش های مهندسی نرم افزار و سخت افزار و نگاهی بر شغل های پردرآمد کامپیوتری و بهترین روش جستجوی این مشاغل و ثبت رزومه متقاضیان این کارها

 بررسی بازار کار در گرایش های مهندسی نرم افزار و سخت افزار کامپیوتر

رشته کامپیوتر به دو گرایش سخت افزار و نرم افزار تقسیم می شود. اگر بخواهیم وضعیت استخدام و بازار کار در گرایش سخت افزار را بررسی نماییم می توانیم به فعالیت های آموزشی، پژوهشی و صنعتی پیرامون قطعات، بردها، تجهیزات و سیستم های کامپیوتری در مقیاس های گوناگون اشاره نماییم و آینده کاری متخصصین گرایش نرم افزار نیز در زمینه های برنامه نویسی، سیستم های عامل مختلف و طراحی انواع الگوریتم ها می باشد.

 

مهارت های لازم برای استخدام در رشته مهندسی نرم افزار و سخت افزار کامپیوتر

داشتن یک سری مهارت های اصلی برای استخدام شدن در رشته مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار و سخت افزار لازم است و کارفرما انتظار دارد که متقاضی کار نسبت به این موارد توانمند باشد.

بررسی و شناخت نرم افزار ها و سخت افزار های جدید و به کار گیری آنها
بررسی نیاز ها و کمبود های نرم افزاری و سخت افزاری ، تدوین نیاز های آنها، تعیین ابزار و نیروی انسانی لازم برای رفع کمبود ها
تجزیه و تحلیل سیستم های کوچک و متوسط نرم افزاری و سخت افزاری و ارائه راه حل های مناسب برای اجرای آنها
اجرای طرحهای کامپیوتری، نصب، آزمایش و آموزش آنها
پشتیبانی و نگهداری سیستم های نرم افزاری شامل شناسایی خطاها، رفع خطاها و افزودن امکانات جدید به سیستم ها
عیب یابی کامپیوترها و سیستم های کامپیوتری و رفع عیب ها
شناسایی فنون جدید طراحی و ساخت کامپیوتر و ارزیابی و به کارگیری آنها

داشتن یک سری مهارت های اصلی برای استخدام شدن در رشته مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار و سخت افزار لازم است و کارفرما انتظار دارد که متقاضی کار نسبت به این موارد توانمند باشد.

معرفی شغل های پردرآمد رشته کامپیوتر گرایش نرم افزار و سخت افزار

شاید دلیل اصلی محبوبیت شغل های رشته مهندسی کامپیوتر گرایش سخت افزار و نرم افزار برای ورود به بازار کار این باشد که این حوزه پردرآمدترین مشاغل در بین سایر رشته‌ های مهندسی هستند.

مهندس اَبَرداده‌ ‌Big Data Engineer نخستین فرصت شغلی از شغل های پردرآمد رشته مهندسی کامپیوتر است.

دانشمند داده‌ Data Scientist دومین شغل از رشته کامپیوتر از لحاظ میزان درآمد می باشد.

مدیر امنیت سیستم‌های اطلاعاتی Information Systems Security Manager سومین شغل پردرآمد رشته کامپیوتر می باشد.

اما فرصت های شغلی زیر به ترتیب در رتبه های چهارم تا دهم پردرآمد ترین شغل های رشته کامپیوتر قرار می گیرند:

معمار داده‌ Data Architect
تحلیلگر امنیت داده‌ Data Security Analyst
معمار برنامه‌ های کامپیوتر Applications Architect
مدیر داده‌ Data Manager
مهندس نرم ‌افزار Software Engineer
توسعه‌ دهندگان اپلیکیشن‌ های موبایل Mobile Applications Developer
مدیر امنیت شبکه‌ Network Security Administrator

 

جستجوی فرصتهای شغلی مهندسی کامپیوتر

متقاضیان کار مهندسی کامپیوتر در گرایش های نرم افزار و سخت افزار برای جستجوی فرصتهای شغلی این رشته ها می توانند از سایت کاریابی اینترنتی کامپیوتر جابز بر روی منوی استخدام و زیرمنوی جستجوی شغل و آگهی استخدام کلیک کرده تا به صفحه جستجوی پیشرفته راه یابند و با فیلتر کردن فیلدهای دسته بندی مشاغل و زیرمجموعه ها که می تواند هر یک از طبقه بندی های شغلی نرم افزار و یا سخت افزار و تجهیزات باشد و نیز انتخاب گزینه های دلخواه و بر اساس شرایط خودتان در باکس های نوع شغل و شهر، بتوانند فرصت شغلی مناسب خود را پیدا کرده و با مشاهده شرح آگهی استخدام رزومه کاری خود را با کلیک بر دکمه ای که در پایین صفحه اطلاعیه استخدامی موجود است برای کارفرمای مربوطه ارسال کنند.

متقاضیان کار مهندسی کامپیوتر در گرایش های نرم افزار و سخت افزار برای جستجوی فرصت های شغلی این رشته ها می توانند از سایت کاریابی اینترنتی کامپیوتر جابز بر روی منوی استخدام و زیرمنوی جستجوی شغل و آگهی استخدام کلیک کرده تا به صفحه جستجوی پیشرفته راه یابند

ثبت رزومه برای فرصت های شغلی نرم افزار و سخت افزار کامپیوتر

سایت کاریابی و استخدام آنلاین کامپیوتر جابز امکان ثبت و ارسال رزومه برای متقاضیان فرصت های شغلی نرم افزار و سخت افزار کامپیوتر را به دو روش مهیا نموده است که در زیر به تفصیل شرح داده شده است.

شیوه نخست ثبت رزومه شغلی، بدون ثبت نام در وبسایت کاریابی مشاغل کامپیوتری ComputerJobs و تنها به عنوان بازدیدکننده این سایت می باشد که برای این کار کارجویان فرصتهای شغلی مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار و سخت افزار باید از منوی کارجو بر روی زیرمنوی ثبت رزومه شغلی کلیک کرده تا وارد صفحه ثبت رزومه شوند و در آنجا با تکمیل فرم مربوطه بر روی دکمه ذخیره رزومه کلیک نمایند. در این روش ثبت رزومه کاری، برای هر آگهی استخدام که کارجو بخواهد رزومه به کارفرمای مربوطه ارسال نماید باید یک رزومه مجزا ایجاد گردد.

سایت کاریابی و استخدام آنلاین کامپیوتر جابز امکان ثبت و ارسال رزومه برای متقاضیان فرصت های شغلی نرم افزار و سخت افزار کامپیوتر را به دو روش مهیا نموده است که در زیر به تفصیل شرح داده شده است.

روش دوم ثبت رزومه متقاضیان کار با گرایش های نرم افزار و سخت افزار در سایت کاریابی و استخدام آنلاین کامپیوتر جابز اینگونه است که ابتدا باید از منوی کارجو بر روی زیرمنوی ثبت نام کارجو کلیک نمود و با تکمیل اطلاعات لازم به عضویت این سامانه در آمد.

اکنون کارجویان محترم می توانند همچون روش اول از منوی کارجو بر روی زیرمنوی ثبت رزومه شغلی کلیک نمایند و رزومه خود را ثبت کنند. با این امتیاز که در این شیوه متقاضی کار تنها یک رزومه در سایت کاریابی اینترنتی کامپیوتر جابز ثبت می کند و همان را برای هر تعداد کارفرمایی که بخواهد ارسال می کند.

 

متقاضیان کار در مشاغل کامپیوتری و فناوری اطلاعات برای آگاهی بیشتر از فرصتهای شغلی مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار و سخت افزار می توانند مطلب فرصت های شغلی رشته کامپیوتر و بازار کار آن را مطالعه کنند.

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
عبارت تصویر زیر را بازنویسی کنید. واضح نیست؟