مسابقه برنامه نویسی کدنویسی مبهم در دانشگاه صنعتی شریف

برگزاری سومین مسابقه کدنویسی مبهم در باشگاه کسب و کار دانش بنیان دانشگاه صنعتی شریف با طرح سوال برنامه نویسی به زبان سی پلاس پلاس ++C به ناخوانا ترین شکل ممکن برای مخاطبان این مسابقات

سومین دوره مسابقات کدنویسی مبهم در دانشگاه صنعتی شریف چه زمانی برگزار می شود؟

سوال مسابقه کدنویسی مبهم دانشگاه صنعتی شریف چیست؟

روند اجرایی و مراحل مسابقه کد نویسی مبهم به چه ترتیب است؟

هدف از برگزاری مسابقه کدنویسی مبهم چیست؟

مخاطبین مسابقات کد نویسی مبهم در دانشگاه صنعتی شریف چه کسانی هستند؟

مزایای شرکت در مسابقات برای نویسان چیست؟

 

سومین دوره مسابقات کدنویسی مبهم در دانشگاه صنعتی شریف

سومین دوره از مسابقات کدنویسی مبهم به تاریخ 14 آذر ماه 1398 در باشگاه کسب و کار دانش بنیان دانشگاه صنعتی شریف برگزار می گردد.

مهلت ثبت نام در سومین مسابقات کدنویسی مبهم در دانشگاه صنعتی شریف 1 الی 30 آبان ماه 1398 می باشد.

برگزاری سومین مسابقات کد نویسی مبهم در باشگاه کسب و کار دانش بنیان دانشگاه صنعتی شریف با طرح سوال برنامه نویسی به زبان سی پلاس پلاس C++ به ناخوانا ترین شکل ممکن

سوال مسابقه کدنویسی مبهم دانشگاه صنعتی شریف

سوال مسابقه کدنویسی مبهم دانشگاه صنعتی شریف به این ترتیب است که هر گروه برای شرکت در این رقابت بایستی به ناخوانا ترین شکل ممکن، برنامه ای به زبان برنامه نویسی ++C بنویسد که با هر بار اجرا شدن آن، رشته های مشخصی به طول حداقل یک و حداکثر سه کاراکتر را روی صفحه نمایش چاپ نماید.

توجه داشته باشید که این رشته باید همیشه ثابت باشد، نه آنکه در هر بار اجرا رشته ای متفاوت چاپ گردد، و یا اینکه با انتقال به کامپیوتری دیگر، خروجی متفاوتی بدهد.

سئوال مسابقه کدنویسی مبهم دانشگاه صنعتی شریف
 

روند اجرایی و مراحل مسابقه کد نویسی مبهم

روند اجرایی و مراحل مسابقه کد نویسی مبهم اینگونه است که تیم ها باید آخرین نسخه برنامه هایشان را تا پایان وقت اداری تاریخ اعلام شده به داوران تحویل دهند. گروه ها می توانند در طول مدت پیاده سازی کد، برنامه ها را به داوران ارائه دهند و توضیحات لازم را دریافت نمایند اما پس از اتمام مهلت ارسال کد، این برنامه ها از نظر داوران غیراستاندارد باشند گروه از دور مسابقه حذف می گردد. مسابقه طی دو مرحله در صبح و عصر برگزار می شود.

مرحله مقدماتی: در اولین مرحله، تمامی تیم های شرکت کننده با قرعه کشی در چند گروه تقسیم می شوند. در این مرحله هر تیم، برنامه دیگر تیم های هم گروهش را در اختیار می گیرد تا در فرصت مسابقه، خروجی این برنامه ها را حدس بزند. در پایان این مرحله، تیمی که خروجی برنامه اش توسط تیم های کمتری کشف شود تیم برنده گروه است. در بین تیم هایی که برنامه هایشان از این نظر امتیاز مساوی شکافته باشد و در صورت مساوی بودن تعداد مسائل حل شده، تیمی برنده است که مجموع زمان حل مسائلش کمتر باشد. در مدت مسابقه، هر تیمی که خروجی یک برنامه را حدس بزند باید حدسش را با داور گروه در میان بگذارد تا داور درستی یا نادرستی حدس را اعلام کند.

در پایان مرحله نخست مسابقه، تیمهای دارای بیشترین امتیاز از هر گروه به مرحله نهایی راه می یابند. به همین دلیل تیم ها بهتر است در هنگام اعلام خروجی یک برنامه دقت کنند زیرا به ازای هر حدس نادرست، مجموع زمان حل مسائلشان ده دقیقه افزوده میشود! پس از پایان زمان یک ساعته صرف غذا، نتایج مسابقات صبح اعلام می شود و تیم های برگزیده هر گروه برای شرکت در دور نهایی مسابقه به سالن مسابقه باز میگردند.

مرحله نهایی: پس از صرف ناهار و استراحتی کوتاه، مرحله نهایی مسابقه بین تیم های برگزیده گروه ها آغاز می گردد. در این مرحله هم مانند مرحله نخست به هر تیم، کد برنامه های تیم های دیگر داده میشود تا در پایان این مرحله، تیم برنده مسابقه تعیین شود. بخاطر داشته باشید که اعضای هر تیم در حین مسابقه حق مشورت با یکدیگر یا استفاده از انواع کتاب، جزوه، ماشین حساب و خط کش و ... را دارند اما استفاده از هرگونه کامپیوتر یا موبایل در حین مسابقه ممنوع میباشد. البته جدول کدهای اسکی معادل کاراکترها در اختیار هر تیم قرار میگیرد. همچنین از آنجایی که مسابقه برای کشف کدهایی است که با دستورات آشنا به طرز مبهمی نوشته شده اند میباشد، بنابراین اگر دستوری نا آشنا در کد و جود دارد، میتوانید از داوران بپرسید، تا پاسخ آن را به شما ارائه دهند.

 

هدف از برگزاری مسابقه کدنویسی مبهم

Spaghetti یک مسابقه برنامه نویسی است. هدف از برگزاری مسابقه کدنویسی مبهم صرفاً یک رقابت فنی بین افراد نیست، بلکه قرار است در این رویداد دانش و مهارت برنامه‌نویسی شرکت‌کنندگان افزایش یابد و مهارت و دانش کسب شده در صنعت فناوری اطلاعات کشور مورد استفاده قرار گیرد و شرکت کنندگان مسابقه بعد از این رویداد وارد بازار کار کشور شوند. به این منظور سعی کردیم مسابقه را به سمتی سوق دهیم که حداکثر تعداد مخاطبین را از جامعه‌ی فنی و برنامه‌نویسان کشور داشته باشیم.

 

مخاطبین مسابقات کد نویسی مبهم در دانشگاه صنعتی شریف

مخاطبین مسابقات کد نویسی مبهم در دانشگاه صنعتی شریف دانشجویان و برنامه نویسان برای شرکت در مسابقه و شرکت های فعال در حوزه برنامه نویسی به منظور بهره گیری از خروجی های مسابقات می باشند.

 

مزایای شرکت در مسابقات برای برنامه نویسان

مزایای شرکت در مسابقات کدنویسی مبهم در دانشگاه صنعتی شریف برای برنامه نویسان را می توان به چهار بخش یادگیری، تمرین، رقابت و استخدام تقسیم نمود که در زیر شرح داده شده است.

1. یادگیری: بررسی کدهای مختلف، نوشتن کد جدید و ارتباط مستمر با تیم داوری، باعث افزایش سطح علمی و مهارت افراد می‌شود.

2. تمرین: ارسال کدها مبهم برای تیم داوری، مشاوره و گرفتن تایید فرصتی را برای محک زدن توانایی افراد فراهم می‌آورد.

3. رقابت: آزمون انتخابی و آزمون نهایی محل اصلی رقابت بین افراد برتر هستند و نشان‌دهنده مهارت افراد در برنامه‌ نویسی می‌باشند.

4. استخدام: جذب در شرکت های معتبر پس از برگزاری مسابقات، برای تیم های برتر امکان استخدام در شرکت های معتبر فعال در حوزه فناوری اطلاعات که از ابرگزاری این رویداد حمایت کرده اند وجود دارد.

 

جهت کسب اطلاع بیشتر از برگزاری سومین مسابقات کد نویسی مبهم در دانشگاه صنعتی شریف به وبسایت رسمی رویداد مراجعه و یا با دبیرخانه رویداد تماس حاصل فرمایید.

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
عبارت تصویر زیر را بازنویسی کنید. واضح نیست؟