فرم خام آگهی استخدام چیست و روش ثبت و تنظیم آن ار سوی کارفرمایان مطابق با محتوای استاندارد اطلاعیه های دعوت به همکاری و انجام مصاحبه استخدامی نیروی متخصص در بازار کار چگونه است؟
فرم خام آگهی استخدامی چیست؟
فرم آگهی دعوت به همکاری را به چه روشی تنظیم کنیم؟
محتوای استاندارد فرم خام آگهی استخدام چگونه باید باشد؟
فرم خام آگهی استخدامی چیست؟
نخستین گام جهت عبور از فیلترهای استخدامی در یک شرکت خصوصی و یا دولتی، تکمیل فرم خام آگهی استخدام مربوط به آن شرکت می باشد. در فرمهای آگهی دعوت به همکاری از کارجویان اطلاعات و سوالاتی در حوزه های گوناگون پرسیده می شود تا کارفرما شناخت نسبی از شخصیت و سطح توانایی های متقاضی کار در فرصت شغلی مربوطه را بدست آورد.
روش تنظیم فرم آگهی دعوت به همکاری
کارفرمایانی که قصد استخدام نیروی متخصص در رشته های مختلف را دارند باید یک فرم خام آگهی دعوت به همکاری ایجاد و تنظیم نمایند تا هر فرد متقاضی کار که برای انجام مصاحبه استخدامی مراجعه می کند آن را تکمیل نموده و بدین ترتیب کارفرما پس از بررسی همه فرم های استخدام کارمند مورد نظر خود را جذب نماید.
فرم خام آگهی استخدام از مجموعه پرسش هایی تشکیل شده است که منجربه آشنایی هر چه بیشتر با خصوصیات فردی و مهارت های شخص جویای کار می گردد. اکثر فرم های دعوت به همکاری از یک چهارچوب و قالب شبیه به هم پیروی می کنند و از این جهت نیاز جدی برای طراحی مجزای فرم استخدام احساس نخواهد شد و می توان از یک فرم خام مشخص و واحد برای آگهی های استخدام نیرو بهره برد.
محتوای استاندارد فرم خام آگهی استخدام
محتوای یک فرم خام استخدام نیرو از قسمت های مختلفی تشکیل شده است که استاندارد بوده و اکثر شرکت ها می توانند از آن استفاده کنند تا بتوانند متخصص ترین افراد را جذب نمایند.
بخش اطلاعات فردی: در این بخش از متقاضی درخواست می گردد تا اطلاعات شخصی خود را به صورت کامل درج کند. نام، نام خانوادگی، نام پدر، کد ملی، آدرس، شماره تلفن ثابت، شماره تلفن همراه، ایمیل، آیدی و سایر موارد مشابه در بخش اطلاعات فردی قرار دارد.
در بخشی دیگر به مدارک پزشکی کارجو پرداخته می شود. در صورتی که فرد متقاضی کار به بیماری خاصی مبتلا است و یا سابقه بیماری داشته یا فرم جسمانی متفاوتی دارد لازم است تا در این بخش توضیح دهد.
در قسمت دیگری از فرم خام آگهی استخدام مسئله وضعیت نظام وظیفه پرسیده می شود.
در مرحله بعد فرم آگهی استخدام سوابق تحصیلی قرار می گیرد و کارجویان باید این بخش را بر اساس آخرین مدرک تحصیلی که اخذ نموده است، محل تحصیل، رشته و معدل پایانی خود تکمیل نمایند.
در بخش بعد به سوابق شغلی می رسیم که از متقاضی کار خواسته می شود که می شود که در صورتی که قبل از این در مکان دیگری شاغل بوده، نام و اطلاعات مربوط به کار پیشین خود را وارد نماید. همچنین در این قسمت سمت متقاضی، مدت اشتغال و آدرس محل و دلیل ترک شغل از مصاحبه شونده پرسیده خواهد شد.
در مرحله بعد از مهارت های متقاضیان پرسیده خواهد شد این مهارت ها معمولاً سطح دانش انگلیسی و میزان توانایی کارجویان در مکالمه، خواندن، نوشتن و تسلط بر سایر زبان ها و میزان آشنایی با کامپیوتر را دربر می گیرد. چنانچه پیش نیازهای تخصصی برای فرصت شغلی که کارفرما در آن نیازمند نیروی کارشناس است وجود دارد در این بخش جای می گیرد.
در قسمت بعدی یک فرم خام استخدام از متقاضی تقاضا می گردد تا شیوه همکاری و شغل مورد نظرش را مشخص کند. چنانچه کارجو مشتاق به همکاری پاره وقت باشد لازم است تا ساعات حضور در شرکت را اعلام کند.
در بخش دیگر این فرم خام استخدامی به حقوق پیشنهادی و مدت زمان لازم برای حضور در محیط کار در صورت قبول همکاری اشاره می شود. نیروی جویای کار باید مبلغ مورد تائیدش را به همراه مدت زمانی که برای شروع به کار لازم دارد، ذکر نماید.
بخش مهم این فرم استخدامی به معرفی دو تن از دوستان، نزدیکان و آشنایان متقاضی کار جهت انجام تحقیقات و دسترسی های ضروری اختصاص دارد.
پس از تکمیل کلیه قسمت های فرم خام آگهی استخدام، بخشی نیز جهت دادن تعهد از طرف مصاحبه شونده پیش بینی شده است. این امر در راستایتائید اطلاعات وارد شده بوده که لازم است به منظور تائید نهایی به امضای متقاضی کار برسد.
قسمت پایانی فرم آگهی استخدامی برای کارفرما می باشد و از متقاضی استخدام می خواهد که در این بخش چیزی ننویسند. کارفرما با بررسی شرایط کارجو و ارزیابی هایی که انجام می دهد، این بخش را تکمیل می نماید.
ثبت آگهی استخدام کارفرمایان
علاوه بر نوشتن و تنظیم یک فرم خام آگهی استخدام و حتی پیش از آن، کارفرمایان باید به دنبال کشاندن متقاضیان به شرکت خود باشند و بهترین روش ثبت اطلاعیه دعوت به همکاری در پربازدیدترین سایت های کاریابی آنلاین می باشد. یکی از معتبرترین و تخصصی ترین وبسایت های موجود در زمینه استخدام و اشتغال اینترنتی سامانه کامپیوتر جابز است که همه روزه جمع کثیری از متقاضیان کار با بازدید از آن به دنبال شغل مناسب خود هستند.
کارفرمایان محترم می توانند در کمترین زمان ممکن در این سایت به دو روش مختلف که به آن اشاره خواهد شد آگهی استخدامی خود را به ثبت رسانده و منتظر دریافت رزومه های ارسالی از سوی کارجویان باشند.
تکمیل فرم آگهی استخدام بدون ثبت نام در سایت
شیوه نخست درج اطلاعیه استخدامی در سایت کامپیوتر جابز و تکمیل فرم آگهی استخدام به این ترتیب است که بدون ثبت نام در این سامانه و تنها به عنوان بازدید کننده آن آگهی دعوت به همکاری درج نماییم. برای این کار از منوی کارفرما بر روی زیرمنوی ثبت آگهی استخدام کلیک می کنیم تا وارد صفحه ای که در بخش بالایی آن اطلاعات کسب و کار و در قسمت پایینی آن فرم اطلاعات شغل موجود است، شویم. با تکمیل فرم های این دو قسمت باید بر روی دکمه ذخیره شغل کلیک کنیم تا آگهی استخدام نیروی مدنظر ما در سایت کامپیوتر جابز ثبت گردد.
ثبت آگهی استخدام با عضویت در سایت
روش دوم ثبت آگهی استخدام در سایت کامپیوتر جابز اینگونه است که با عضویت در این وبسایت کاریابی آنلاین مشاغل کامپیوتری نسبت به درج اطلاعیه دعوت به همکاری اقدام کنیم. برای این کار نخست لازم است تا بر روی منوی کارفرما و زیرمنوی ثبت نام کارفرما کلیک کرده و فرم پیش رو را تکمیل کنیم.
پس از ثبت نام در سایت کاریابی اینترنتی کامپیوتر جابز یک پنل مدیریت کاربری به ما داده خواهد شد که می توانیم از قسمت های انتهایی این پنل بر روی عبارت پکیج ها کلیک کرده و یکی از پکیج های اشتراکی سایت شامل پکیج رایگان کارفرما و یا پکیج های اشتراکی ارزان قیمت یک ماهه، سه ماه و یک ساله کارفرما را خریداری کنیم و پس از آن بر روی کسب و کار جدید در پنل کاربری کلیک نموده و یک کسب و کار برای خود درج نماییم.
حالا می توانیم مانند شیوه نخست از منوی کارفرما بر روی زیرمنوی ثبت آگهی استخدام کلیک نموده تا وارد صفحه اطلاعات شغل شویم و با تکمیل فرم مربوطه و کلیک بر روی دکمه ذخیره شغل یک آگهی استخدامی در سایت کاریابی آنلاین کامپیوتر جابز ثبت نماییم.
کارفرمایان و مسئولین استخدام شرکت ها می توانید با مطالعه مطلب فرم آگهی استخدام با نمونه متن اطلاعیه دعوت به همکاری از سایت کامپیوتر جابز به شیوه درست و استاندارد فرم استخدامی موجود در ComputerJobs را تکمیل کنید.