بازار کار رشته مهندسی شبکه های کامپیوتری

آشنایی با بازار کار و میزان حقوق و درآمد رشته مهندسی شبکه های کامپیوتری در ایران و جهان به عنوان یکی از شاخه های اصلی علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات IT که جستجوی کار، ثبت رزومه و تقاضا برای استخدام در فرصت های شغلی آن بسیار زیاد است.

اهمیت رشته مهندسی شبکه های کامپیوتری در بازار کار به چه میزانی است؟

بازار کار رشته مهندسی شبکه در ایران و جهان چگونه است؟

میزان درآمد و حقوق مهندس شبکه های کامپیوتر چقدر است؟

چه کسانی مناسب کار در رشته مهندسی شبکه های کامپیوتری هستند؟

چگونه به عنوان کارشناس شبکه و کامپیوتر استخدام شویم؟

 

اهمیت رشته مهندسی شبکه های کامپیوتری در بازار کار

با توجه به اینکه شبکه های کامپیوتری در زندگی روزمره ما نقش قابل توجهی دارند، مهندس شبکه های کامپیوتری و فرصت های شغلی مرتبط با این تخصص نیز در مورد توجه می باشد. امروزه از آن جهت که امور شبکه‌ به یکی از مهمترین نیازهای شرکتها و سازمانهای بزرگ و کوچک تبدیل شده ‌اند، استخدام نیروی متخصص در رشته مهندسی شبکه های کامپیوتری برای شرکت ها از اهمیت بالایی برخوردار است و بخش زیادی از شغل های موجود در بازار کار کامپیوتر و IT را به خود اختصاص داده است.

آشنایی با بازار کار رشته مهندسی شبکه های کامپیوتری در ایران و جهان به عنوان یکی از شاخه های اصلی علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات IT که تقاضا برای استخدام در فرصت های شغلی آن بسیار زیاد است.

بازار کار رشته مهندسی شبکه در ایران و جهان

با اینکه فرصت شغلی مهندسی شبکه های کامپیوتری مدت زمان زیادی نیست که قدمت دارد اما در حال حاضر یکی از برجسته ترین شغل های موجود در جهان به شمار می رود، که بازار کار استخدام نیروی کارشناس در این حوزه رشد چشمگیری داشته و همچنان این وضعیت ادامه دارد. گسترش روزافزون تکنولوژی های مرتبط با شبکه های کامپیوتری و پیچیدگی‌ هایی که دارند چه در ایران و چه در سراسر نقاط جهان نشان می دهد که افراد فارغ التحصیل این رشته در یک زمینه تخصصی در حال پیشرفت ورود پیدا کرده اند که از بازار کار پرتقاضا و رقابتی برخوردار است.

بر اساس پیش بینی های متخصصین بازار کار رشته مهندسی شبکه های کامپیوتری در آمریکا و شرکت های پیشرفته اروپایی تا سال 2022 به میزان 12 رصد رشد خواهد نمود. در استرالیا نیز بازار کار شبکه در چند سال اخیر رشد قابل توجهی داشته به طوری که کارشناسان آمار این میزان رشد استخدام مهندس شبکه در این کشور را 29.5 درصد اعلام نموده اند.

بازار کار رشته های مهندسی شبکه در ایران نیز پیشرفت بسیاری داشته به طوری که امروزه مهندسین شبکه کمی می توان یافت که در شرکت ها و سازمان های دولتی و خصوصی مشغول به کار نباشند.

با اینکه فرصت شغلی مهندسی شبکه های کامپیوتری مدت زمان زیادی نیست که قدمت دارد اما در حال حاضر یکی از برجسته ترین شغل های موجود در جهان به شمار می رود، که بازار کار استخدام نیروی کارشناس در این حوزه رشد چشمگیری داشته و همچنان این وضعیت ادامه دارد.

میزان درآمد و حقوق مهندس شبکه های کامپیوتر

اگر یک مهندس شبکه های کامپیوتری که در بخش دولتی مشغول به کار باشد، با توجه به قانون کار هر کشور میزان حقوق و درآمد وی مشخص می گردد. متخصصین رشته شبکه کامپیوتری فعال در بخش خصوصی نیز با توجه سطوح مهارت، دانش و تجربه میزان حقوق و درآمد وی تعیین می گردد.

در تازه ترین تحقیقات صورت گرفته توسط تعدادی از کارشناسان بازار کار کشور، دسته های مختلف شغلی از نظر درآمد بررسی شده اند. بر اساس این آمار میزان دستمزد دریافتی در رشته مهندسی شبکه به عنوان کارشناس با عناوین شغلی کارشناس شبکه، پشتیبان شبکه، کارشناس پشتیبانی فنی، مسئول شبکه و ادمین شبکه بین 1,200,000 تا 5,000,000 تومان، در فرصت های شغلی مدیر ناظر مانند مدیر شبکه و کارشناس ارشد شبکه بین 1,400,000 تا 7,000,000 تومان و در مشاغل مدیر گروه شبکه تا 14 میلیون تومان نیز خواهد رسید.

باید این نکته را در نظر گرفت که این تفاوت حقوق ها به میزان سابقه کاری، تجربه و تخصص افراد، زمینه های گوناگون شغلی، نوع شرکت، شهر محل کار و ... وابسته است.

اگر یک مهندس شبکه های کامپیوتری که در بخش دولتی مشغول به کار باشد، با توجه به قانون کار هر کشور حقوق دریافت می نماید. متخصصین رشته شبکه کامپیوتری فعال در بخش خصوصی نیز با توجه سطوح مهارت، دانش و تجربه میزان حقوق و درآمد وی تعیین می گرد

چه کسانی مناسب کار در رشته مهندسی شبکه های کامپیوتری هستند؟

کارجویان در انتخاب شغل مناسب ازجمله یافتن کار در رشته مهندسی شبکه های کامپیوتری، باید به عوامل مختلفی همچون ویژگی های شخصیتی، ارزش ها، علایق، تخصص ها، شرایط خانوادگی، شرایط اجتماع خود توجه داشته باشند و آنگاه فرصت شغلی آینده خود را انتخاب نمایند.

بر اساس فرمول شخصیت شناسی MBTI شخصیت هایی مناسب فعالیت در رشته مهندسی شبکه های کامپیوتری هستند که دارای ویژگی های زیر باشند:

دارای توانایی درک سیستم های پیچیده و منطق باشند و بتوانند با استفاده از خلاقیت خود سیستم های جدید ایجاد نمایند.
مهارت بالایی در تحلیل مسایل و ارائه راهکارهای  مبتکرانه داشته و علاقمند به فعالیت در حوزه های فنی و حل مسایل پیچیده باشد.
مشتاق به درک چرایی و چگونگی کار چیزهای مختلف باشد و بیننده خوبی بوده و دقت بسیاری به جزئیات و واقعیات داشته باشد.

 

چگونه به عنوان کارشناس شبکه و کامپیوتر استخدام شویم؟

برای اینکه بتوانیم به عنوان کارشناس شبکه های کامپیوتری در بازار کار حوزه فناوری اطلاعات و کامپیوتر استخدام شویم استفاده از سایت های معتبر کاریابی اینترنتی می تواند خیلی به ما کمک نماید.

یکی از بهترین سامانه های کاریابی و استخدام آنلاین موجود در کشور، وبسایت کامپیوتر جابز است که بصورت کاملاً تخصصی به اشتغال و بازار کار علوم مختلف کامپیوتری می پردازد.

همه روزه در این سایت کارفرمایان بسیاری اقدام به انتشار آگهی استخدامی خود نموده که رشته شبکه سهم بالایی در این اطلاعیه های دعوت به همکاری دارد و متقاضیان کار این حوزه می توانند به راحتی شغل متناسب با تخصص خود را پیدا نمایند.

برای اینکه بتوانیم به عنوان کارشناس شبکه های کامپیوتری در بازار کار حوزه فناوری اطلاعات و کامپیوتر استخدام شویم استفاده از سایت های معتبر کاریابی اینترنتی می تواند خیلی به ما کمک نماید.

جستجوی مشاغل حوزه مهندسی شبکه

به راحتی می توان مشاغل حوزه مهندسی شبکه را از طریق منوی استخدام و با کلیک بر روی زیرمنوی جستجوی شغل و آگهی استخدام سایت کاریابی آنلاین کامپیوتر جابز جستجو نمود. با این کار صفحه جستجوی پیشرفته شغل برای کارجوی محترم باز می شود و او قادر خواهد بود با انتخاب گزینه مهندسی شبکه در باکس دسته بندی مشاغل و گزینش یکی از تخصص های مرتبط در فیلد زیرمجموعه ها و نیز فیلتر کردن سایر فیلدهای موجود بر اساس شرایط خود، موقعیت شغلی متناسب با مهارت های خود را پیدا کرده و با مشاهده شرح آگهی استخدام رزومه خود را با کلیک بر دکمه ای که در پایین صفحه اطلاعیه استخدامی قرار دارد برای کارفرمای مربوطه ارسال کند.

به راحتی می توان مشاغل حوزه مهندسی شبکه را از طریق منوی استخدام و با کلیک بر روی زیرمنوی جستجوی شغل و آگهی استخدام سایت کاریابی آنلاین کامپیوتر جابز جستجو نمود.

ثبت رزومه کارجویان رشته کارشناسی شبکه های کامپیوتری

کارجویان برای ارسال رزومه شغلی خود به کارفرما برای مشاغل موجود در رشته کارشناسی شبکه های کامپیوتری، باید نخست اقدام به ثبت رزومه به یکی از دو روش زیر در سایت معتبر کاریابی و استخدام اینترنتی کامپیوتر جابز نمایند:

شیوه اول ثبت رزومه در سایت مشاغل کامپیوتری ComputerJobs به این ترتیب است که افراد جویای کار در رشته شبکه بدون ثبت نام در سایت و تنها به عنوان بازدیدکننده می توانند از منوی کارجو بر روی زیرمنوی ثبت رزومه شغلی کلیک نموده تا به صفحه ثبت رزومه شغلی راه یابند و در آنجا با تکمیل فرم پیش رو بر روی دکمه ذخیره رزومه کلیک کنند. توجه به این نکته که در این شیوه درج رزومه، برای هر آگهی استخدام که کارجو بخواهد رزومه کاری به کارفرمای مربوطه ارسال نماید باید یک رزومه جداگانه ایجاد کند، ضروروی است.

کارجویان برای ارسال رزومه شغلی خود به کارفرما برای مشاغل موجود در رشته کارشناسی شبکه های کامپیوتری، باید نخست اقدام به ثبت رزومه به یکی از دو روش زیر در سایت معتبر کاریابی و استخدام اینترنتی کامپیوتر جابز نمایند:

روش دوم ثبت رزومه شغلی کارجویان رشته کارشناسی شبکه های کامپیوتری در سایت استخدام و کاریابی آنلاین کامپیوتر جابز بدین شرح است که نخست متقاضی کار باید از منوی کارجو بر روی زیرمنوی ثبت نام کارجو کلیک کرده تا به عضویت وبسایت ComputerJobs در آید.

حالا فرد کارجو می تواند مثل روش اول از منوی کارجو بر روی زیرمنوی ثبت رزومه شغلی کلیک کند و رزومه خود را ثبت نماید. مزیت این طریق ثبت رزومه نسبت به شیوه نخست برای کارجویان این است که، متقاضی کار فقط یک رزومه شغلی در سایت کاریابی اینترنتی کامپیوتر جابز ثبت می کند و می تواند همین یک رزومه برای هر تعداد کارفرمایی که بخواهد ارسال کند.

 

اگر می خواهید به عنوان متخصص رشته مهندسی شبکه های کامپیوتری کار پیدا کنید خوب است تا برای آشنایی بیشتر با مشاغل این حوزه مطلب بازار کار شبکه و فرصت های شغلی آن را نیز مطالعه کنید.

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
عبارت تصویر زیر را بازنویسی کنید. واضح نیست؟