پردرآمدترین برنامه نویسان و بازار کار شغل برنامه نویسی در ایران

اگر می خواهید بدانید پردرآمدترین برنامه نویسان و پر کاربردترین زبان های برنامه نویسی کدامند و بازار کار و مزایای این شغل و وضعیت استخدام برنامه نویس زبانهای مختلف در ایران چگونه است این مطلب را مطالعه نمایید.

چگونه به بازار کار برنامه نویسی راه پیدا کنیم؟

بازار کار شغل برنامه نویسی در ایران چگونه است؟

پر کاربردترین زبان ‌های برنامه ‌نویسی در بازار کار ایران کدامند؟

پردرآمدترین برنامه نویسان در ایران کدامند؟

چه عواملی بر روی درآمد برنامه نویسان تاثیر گذار می باشند؟

مزایای شغل برنامه نویسی چیست؟

 

چگونه به بازار کار برنامه نویسی راه پیدا کنیم؟

یکی از چالش هایی که برای افرادی که قصد برنامه نویس شدن را دارند بوجود می آید این است که کدام زبان برنامه نویسی را برای یادگیری انتخاب کنند. زبان های برنامه نویسی مختلفی با قابلیت های گوناگون برای کاربردهای متفاوت موجود است و طبیعتاً تعیین شغل مناسب برنامه نویسی در بین زبان های مختلف کمی افراد را دچار سردرگمی می کند. نخستین فاکتوری که معمولاً برای انتخاب مناسب مسیر شغلی در زمینه برنامه نویسی باید به آن توجه کرد این است که کدام برنامه نویسان بازار کار بهتری دارند و پردرآمدترین زبان برنامه نویسی کدام است؟

برای گرفتن جواب این سوالات باید بدانید با انتخاب زبان برنامه نویسی به چه چیزی می خواهید برسید تا بتوانید مسیر شغلی خود را به درستی انتخاب کنید.

اگر می خواهید بدانید پردرآمدترین برنامه نویسان کدامند و بازار کار شغل برنامه نویسی و وضعیت استخدام برنامه نویس زبان های مختلف در ایران چگونه است این مطلب را مطالعه نمایید.

بازار کار شغل برنامه نویسی در ایران

طبق آماری که پیرامون بازار کار شغل برنامه نویسی در ایران از سوی سایت جادی در سال گذشته و با نظرسنجی بین تعداد زیادی از برنامه نویسان داخل ایران منتشر شد، نتایج جالبی حاصل شد که برخی از مهمترین آن ها به شرح زیر می باشد:

نخستین نتایج نظر سنجی وضعیت بازار کار برنامه نویسان و مدیران سیستم‌ ایران در سال ۱۳۹۶ همراه با داده ‌های خام به این ترتیب است که بر اساس نوع توسعه دهندگان نیروی توسعه‌ دهنده بک اند 46%، توسعه ‌دهنده فول استک 33%، توسعه دهنده موبایل 28%، توسعه دهنده فرانت اند نیز 25% سهم داشته اند.

بر اساس این نظرسنجی 44% برنامه نویسان کارمند شرکت‌ های نرم افزاری بوده و 37% آنها نیز به استخدام استارتاپ ‌ها در آمده اند.

طبق آماری که پیرامون بازار کار شغل برنامه نویسی در ایران از سوی سایت جادی در سال گذشته و با نظرسنجی بین تعداد زیادی از برنامه نویسان داخل ایران منتشر شد، نتایج جالبی حاصل شد.

پر کاربردترین زبان ‌های برنامه ‌نویسی در بازار کار ایران

بر اساس همان نظر سنجی جاوا اسکریپت با حدود 50% پر کاربردترین زبان‌ برنامه نویسی‌ در بازار کار ایران می باشد و پس از آن زبان های SQL و PHP و پایتون با اختلاف ناچیزی از همدیگر در رتبه های دوم تا چهارم قرار گرفته اند. زبان برنامه نویسی Java با 33% رتبه پنجم را به خود اختصاص داده و مکان های بعدی جدول پر کاربردترین زبان ‌های برنامه ‌نویسی در بازار کار ایران به خانواده ‌های سی مانند C، سی شارپ و ++C تعلق دارد. در در پایین جدول زبان های برنامه نویسی سوییفت و Go و متلب همگی با 4% در کنار هم قرار گرفته اند.

برای شروع به کار برنامه نویسی نیز 42% به زبان Python علاقمند بوده و رتبه بعدی علاقمندی به کار با زبان بعدی به برنامه نویسی گو با 26% مربوط است و سپس به ترتیب زبان های برنامه نویسی جاوا، سوییفت و جاوا اسکریپت قرار دارند.

بر اساس نظر سنجی ها جاوا اسکریپت با حدود 50% پر کاربردترین زبان‌ برنامه نویسی‌ می باشد و پس از آن زبان های SQL و PHP و پایتون با اختلاف ناچیزی از همدیگر در رتبه های دوم تا چهارم قرار گرفته اند.

پردرآمدترین برنامه نویسان در ایران کدامند؟

معمولاً همه برنامه نویسان پیش از انتخاب شغل خود برای یک مرتبه هم که شده پردرآمدترین زبان ‌های برنامه نویسی را بررسی نموده اند. درآمد زبان های برنامه نویسی مبتنی بر نیاز بازار کار، میزان تقاضا، زمینه ‌های کاری می باشد. هر چند در ایران آمار دقیق و رسمی از پردرآمدترین برنامه نویسان و میزان حقوق آنها ثبت نشده است ولی بر اساس نظرسنجی های صورت گرفته از سایت های معتبر کاریابی و استخدام می توان به نمودار زیر رسید. شایان ذکر است در این نظرسنجی بالغ بر 43% از برنامه نویسان زیر ۵ سال سابقه کار داشته اند.

در حالت کلی بر نامه نویسان Appachi بیشترین درآمد را کسب می کنند و سپس برنامه نویسان Phonegap، اندروید و آنگولار در رده های بعدی قرار دارند. منتهی با توجه به اینکه تمامی موارد نام برده شده در شکل فوق زبان برنامه ‌نویسی نمی باشند اگر بخواهیم منحصراً پیرامون پردرآمدترین زبان های برنامه نویسی صحبت کنیم باید اشاره کنیم که درآمد برنامه ‌نویسان ExpressJS بالاتر از بقیه است زیرا متخصصین این حوزه قابلیت کار در زمینه های بسیاری را دارند. لینوکس کارها و برنامه‌ نویسان mvc و پایتون نیز در رتبه های بعدی پردرآمدترین زبان های برنامه نویسی قرار دارند.

معمولاً همه برنامه نویسان پیش از انتخاب شغل خود برای یک مرتبه هم که شده پردرآمدترین زبان ‌های برنامه نویسی را بررسی نموده اند. درآمد زبان های برنامه نویسی مبتنی بر نیاز بازار کار، میزان تقاضا، زمینه ‌های کاری می باشد.

عوامل تاثیر گذار بر روی درآمد برنامه نویسان

میزان حقوق و درآمد برنامه نویسان نیز همچون سایر شغل ها به چندین عامل مهم نظیر سابقه کار و سطح تجربه فرد برنامه نویس اعم از سطح تازه کار (Junior)، سطح متوسط (Mid-level) و سطح ارشد (Senior)، کشور و شهر محل سکونت، نحوه همکاری و نوع شغل از قبیل تمام وقت، پاره وقت، دورکاری و فریلنسینگ، تحصیلات و ترجیحاً داشتن مدرک تحصیلی مرتبط با کامپیوتر و فناوری اطلاعات، دانش تخصصی، مهارت های فردی بستگی دارند.

 

مزایای شغل برنامه نویسی چیست؟

یکی از اصلی ترین مزایای شغل برنامه نویسی این است که یک نیروی برنامه نویس می تواند به صورت دورکاری و یا حتی فریلنسینگ کار کرده و درآمد بالایی نیز بدست آورد. در نتیجه خیلی از برنامه نویسان لازم نیست که تایم کاری خود را با برنامه  زمانی کارفرمایشان تطبیق دهند و از این بابت از آزادی عمل بالایی برخوردار هستند.همچنین دیگر نیازی به رفت آمدهایی که هم از لحاظ زمانی و هم ریالی هزینه بر بوده و هم اینکه ممکن است خسته کننده باشد نخواهد بود.

از دیگر مزیت های فرصت های شغلی برنامه نویسی قایل انتقال بودن آسان زبان ها می باشد و در صورتی که فردی زبان های برنامه نویسی مادر نظیر C را فرا گیرد، به سادگی می تواند به زبان های پیشرفته تری همچون Python تسلط یابد.

یکی دیگر از مزایای برنامه نویسی این است که محدودیت ندارد و به هر اندازه که فرد برنامه نویس کوشش بیشتری نماید به همان مقدار رشد بیشتری خواهد نمود و تلاش هایش هرگز بی اثر نخواهد ماند.

 

حال با توضیحات ارائه شده اگر تمایل به فعالیت به عنوان برنامه نویس دورکار و غیرحضوری را دارید می توانید مطلب دورکاری برنامه نویسی با درآمد بالا را مطالعه بفرمایید.

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
عبارت تصویر زیر را بازنویسی کنید. واضح نیست؟