سرعت اینترنت ماهواره ای پروژه Starlink چقدر است؟

آیا میدانید میزان سرعت اینترنت ماهواره ای پروژه Starlink چقدر است، ویژگی های آن چیست و چه زمانی از استارلینک به عنوان سریعترین سرویس اینترنتی جهان بهره برداری می شود؟

 

پروژه ماهواره ای استارلینک چیست؟

پروژه ماهواره‌ ای Starlink یک اینترنت ماهواره ای است که از سوی شرکت SpaceX به منظور گسترش دسترسی ماهواره ‌ای کم‌ خرج و با کارایی بالا طراحی گردیده که بناست تا یک سرویس ارتباطی پهن‌ باند بی‌ سیم با دسترسی اینترنت بی ‌سیم پر سرعت باشد که امکان اضافه شدن خدمات دیگر به آن نیز وجود داشته باشد.

پروژه ماهواره‌ ای Starlink یک اینترنت ماهواره ای است که از سوی شرکت SpaceX به منظور گسترش دسترسی ماهواره ‌ای کم‌ خرج و با کارایی بالا طراحی گردیده است.

میزان سرعت اینترنت ماهواره ای پروژه استارلینک

برای دریافت امواج ماهواره Starlink به یک سیستم کوچک دریافت و ارسال امواج نیاز است که قیمتی بین 200 تا 300 دلار دارد و توسط استارلینک عرضه می شود و این اینترنت ماهواره ای در گام اول با سرعت ۱۰۰ مگابیت در ثانیه و در فاز نهایی به بیش از یک گیگابیت در ثانیه می رسد که یعنی اینترنت ماهواره ای پروژه Starlink سریعترین سرویس اینترنتی جهان می باشد.

سرعت دانلود اینترنت ماهواره ای پروژه استارلینک در ورژن آزمایشی آن چیزی در حدود ۱۱ تا ۵۰ مگابیت می باشد و کاربران میزان آپلود ۵ تا ۱۸ را تست نموده اند. با افزایش تعداد ماهواره‌ ها در هفته‌ های آینده، شاهد سرعت اینترنت ۶۰۰ مگابیتی بر روی این شبکه خواهیم بود.

آیا میدانید میزان سرعت اینترنت ماهواره ای پروژه Starlink چقدر است، ویژگی های آن چیست و چه زمانی از استارلینک به عنوان سریعترین سرویس اینترنتی جهان بهره برداری می شود؟

چه زمانی از پروژه Starlink بهره برداری می شود؟

تاکنون ۶۵۰ ماهواره استارلینک در مدار قرار گرفته‌. برای پوشش حداقلی باید ۸۰۰ ماهواره در مدار قرار گیرند. بنابراین زمان زیادی تا بهره برداری از پروژه ماهواره ‌ای Starlink در پیش نداریم. برای رسیدن به بهترین حالت پوشش در فازهای نهایی این تعداد باید به ۱۲ هزار ماهواره برسند.

 

ویژگی های اینترنت ماهواره ای پروژه استارلینک

یکی از ویژگی های اینترنت ماهواره ای پروژه Starlink این است که از آنجایی که همه این ماهواره ها در مدار ۵۰۰ کیلومتری از سطح زمین قرار گرفته اند لذا تاخیر (Latency) موجود در این بستر بسیار کم خواهد بود.

دیگر قابلیت این اینترنت ماهواره ای را می توان بدین گونه بیان کرد که ارسال پارازیت روی این سیستم به دلیل تعداد بالای ماهواره‌ها، مدار نزدیک به زمین و سرعت بالای آن، سخت است.

اینترنت ماهواره ای پروژه Starlink رایگان نخواهد بود. اما این احتمال وجود دارد که با حمایت دولت آمریکا، بصورت رایگان برای مردم ایران ارائه شود.

یکی از ویژگی های اینترنت ماهواره ای پروژه استارلینک Starlink این است که تاخیر موجود در این بستر بسیار کم خواهد بودو دیگری اینکه ارسال پارازیت روی این سیستم سخت است.

مزایای پروژه Starlink نسبت به سایر اینترنت های ماهواره ای

در اینترنت ماهواره‌ ای پروژه استارلینک ماهواره ها به مراتب نزدیکتر به زمین مستقر می شوند یعنی اگر مسافتی که سیگنال ارسالی اینترنت از فضا تا زمین در اینترنت های ماهواره‌ ای معمولی طی می کند تا بعد به سرور وب‌ سایت برسد ۳۵۰۰ کیلومتر است، این فاصله در پروژه Starlink به ۵۵۰ کیلومتر می رسد در نتیجه با کاهش قابل توجهی از تاخیر رفت و برگشت سیگنال رو به رو هستیم.

در حقیقت طراحان پروژه استارلینک مدعی هستند که زمان تاخیر اتصالات اینترنتی را به ۲۰ میلی ‌ثانیه خواهند رساند به طوری که کاربران هیچ تاخیری را حس نخواهند کرد. با این اقدام سرعت اینترنتی به حداقل ۲۵ برابر بالاتر از سریعترین اینترنت کنونی خواهد رسید.

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
عبارت تصویر زیر را بازنویسی کنید. واضح نیست؟