انواع روش های جدید و فوری استخدام

انواع بهترین روش های جدید و فوری استخدام از گذشته تا به امروز از انتشار آگهی های استخدامی در روزنامه ها گرفته تا ثبت سریع در سایت های کاریابی و معرفی مناسب ترین شیوه جذب نیرو در حال حاضر

 

انواع شیوه های جدید و فوری استخدام

مسئله تامین منابع انسانی و استخدام کارمندان، همواره در طول زمان های مختلف یکی از بزرگترین چالش های پیش روی کارفرمایان و صاحبان کسب و کار بوده است.

عموماً برای یافتن نیروی کار متناسب با فرصت شغلی موجود در هر شرکت و سازمانی روش های گوناگونی وجود دارد که برخی شیوه ها بیشتر مجموعه را درگیر کرده و بعضی دیگر از روشها نیز منابع کمتری صرف می کنند. از طرفی در طول زمان و با پیشرفت تکنولوژی نیز شیوه های جدید و فوری دیگری جهت استخدام نیروی انسانی ظهور نمودند و تقریباً جایگزین روش های قدیمی شدند. از این بابت می خواهیم در ادامه این مطلب به معرفی انواع شیوه های استخدام کارمند بپردازیم.

انواع بهترین روش های جدید و فوری استخدام از گذشته تا به امروز از انتشار آگهی های استخدامی در روزنامه ها گرفته تا ثبت سریع در سایت های کاریابی و معرفی مناسب ترین شیوه جذب نیرو در حال حاضر

انواع روش های جدید و فوری استخدام از گذشته تا به امروز

از گذشته تا به امروز روش های جدید مختلفی برای استخدام نیروی کار در کشور بوجود آمده اند و  هر کدام در زمان های مختلف کاربرد بیشتری داشتند که البته برخی از آن ها برای جذب فوری نیرو مناسب ترند. در زیر اکثر این شیوه ها بررسی شده است:

استفاده از ظرفیت های داخلی

نخستین و آسانترین روش جهت استخدام نیرو که از گذشته تا به امروز همچنان مورد استفاده قرار می گیرد اینگونه است که به همکاران و آشنایان و اعضای فامیل بسپاریم که اگر فردی را می شناسند که شایسته رسیدن به شغل موردنظرمان است را به ما معرفی نمایند. خوبی این روش سرعت در استخدام نیرو است و اما نقطه ضعف آن این است که دامنه انتخاب ها کمتر است و ممکن است که متخصص ترین فرد استخدام نشود.

انتشار آگهی استخدام در نیازمندی های روزنامه

چاپ و انتشار آگهی استخدام در صفحه نیازمندی های روزنامه های کثیرالانتشار در زمان های گذشته از اصلی ترین روش ها برای استخدام کارکنان یک مجموعه به شمار می رفت. این روش امروزه بدلیل اینکه با پیشرفت فناوری های جدید، دیگر خیلی ها دنبال خواندن روزنامه نیستند و یا به جهت کاغذی بودن و اینکه مشاهده اطلاعیه های استخدامی به شکل دسته بندی ‌شده منظم امکان پذیر نیست، کمتر جوابگوی نیاز کارفرمایان می باشد.

از گذشته تا به امروز روش های جدید مختلفی برای استخدام نیروی کار در کشور بوجود آمده اند و  هر کدام در زمان های مختلف کاربرد بیشتری داشتند که البته برخی از آن ها برای جذب فوری نیرو مناسب ترند

مراجعه به مراکز آموزشی و دانشگاه ها

یکی دیگر از روشهای استخدام کارمند بخصوص نیروهای متخصص، که بیشتر در گذشته کاربرد داشت، مراجعه به مراکز آموزشی و دانشگاه ها و اعلام نیاز به آن ها جهت استفاده از ظرفیت فارغ التحصیلان رشته های مختلف برای استخدام است.

مراجعه و درخواست نیروی کار از موسسات کاریابی حضوری

مدتها است که موسسات کاریابی حضوری در کشور شکل گرفته اند، در سال های ابتدایی حضورشان به شدت مورد استقبال کارجویان و کارفرمایان واقع شدند. کارفرما می تواند اعلام درخواست نیروی کار خود را به این موسسات کاریابی حضوری بدهد تا یک نیروی متناسب با فرصت شغلی مدنظرش به وی معرفی گردد. ممکن است که این شیوه استخدام کارآمد باشد، اما به جهت تعداد زیاد این گونه موسسات و قوانین حاکم بر آنها، همچون دریافت یک ماه از حقوق بر اساس قانون کار جهت معرفی متقاضیان کار به شرکت هایی که استخدام نیرو دارند، بسیاری از کارفرمایان دیگر تمایلی جهت مراجعه به موسسات کاریابی از خود نشان نمی دهند.

کارفرما می تواند اعلام درخواست نیروی کار خود را به این موسسات کاریابی حضوری بدهد تا یک نیروی متناسب با فرصت شغلی مدنظرش به وی معرفی گردد.

استفاده از سایت شرکت خود

با ظهور اینترنت و ایجاد سایت های مختلف برای کسب و کارها و گسترش آن ها روش های استخدام نیروی مورد نیاز شرکت ها، دستخوش تغییرات زیادی شد و شیوه های جدید و به روزی برای جذب نیرو پدید آمد. امروزه غالب شرکت ها برای خود یک سایت تخصصی دارند که می توانند فرصت های شغلی موجود در مجموعه خود را در آن منتشر نمایند تا مخاطبان سایت بتوانند این اطلاعیه های دعوت به همکاری را مشاهده نمایند و سایر کاربران اینترنت در پی یافتن شغل هستند نیز از طریق موتورهای جستجو، آگهی استخدام مدنظر را ببینند.

استفاده از سایت های کاریابی و استخدام آنلاین

اما در جامعه امروز یک شیوه جدید و ساده، سریع و کم هزینه، بدون تردید استفاده از سایت های کاریابی و استخدام آنلاین می باشد که در ادامه این مقاله بیشتر به این روش استخدام نیرو خواهیم پرداخت.

استفاده از شبکه اجتماعی تخصصی استخدام

با گسترش فضای مجازی در کشور رونق شبکه های اجتماعی مختلف درج آگهی استخدام نیرو در کانال های تلگرام و پیج های اینستاگرام که به صورت تخصصی در حوزه کاریابی و استخدام فعال هستند، می تواند بازخورد مناسبی داشته باشد. البته شاید این روش جدید به تنهایی نتواند کاملاً نیازهای کارفرمایان را برطرف نماید زیرا چنانچه آگهی استخدامی را در شبکه های اجتماعی خودتان منتشر کنید، بازدید تنها به اعضای کانال یا صفحه شما محدود می گردد و در صورتی که در صفحات پرمخاطب آگهی خود را درج نمایید، حقیقی بودن کاربران آنها جای سوال دارد. در ضمن، این اطلاعیه ها عموماً به جهت پست های بعدی ماندگاری کمی دارند و از طرف دیگر جستجو و مشاهده‌ بعدی آنها آسان نمی باشد، منتهی روش دوم و کمکی خوبی برای استخدام نیرو محسوب می شود.

 

بهترین روش جدید و سریع استخدام نیرو

ثبت آگهی استخدامی در سایت کاریابی آنلاین قطعاً بهترین روش جدید و سریع استخدام نیرو می باشد زیرا در همه جا دسترس بوده و خیلی راحت می توانند سراسر استان و شهرهای مختلف کشور که ممکن است بازار هدف سازمان‌ها و موسسات باشند را پوشش دهند. کارفرمایان می توانند با انتشار اطلاعیه دعوت به همکاری خود در این سامانه های کاریابی اینترنتی، فرصت های شغلی خود را با شرح کامل توضیحات آن در معرض دید همه افراد جویای کار قرار داده و خیلی فوری، با کمترین هزینه های مالی و زمانی، به بهترین نحو نیروی مورد نظر خود را استخدام کنند.

ثبت آگهی استخدامی در سایت کاریابی آنلاین قطعاً بهترین روش جدید و سریع استخدام نیرو می باشد زیرا در همه جا دسترس بوده و خیلی راحت می توانند سراسر استان و شهرهای مختلف کشور که ممکن است بازار هدف سازمان‌ها و موسسات باشند را پوشش دهند.

بهترین سایت استخدام و کاریابی آنلاین

بهترین سایت استخدام و کاریابی آنلاین سایتی است که به صورت تخصصی تر به مشاغل یک حوزه خاص می پردازد و دستیابی به نتیجه بهتر در امر استخدام را برای کارفرمایان به ارمغان می آورد. سایت اشتغال و کاریابی اینترنتی کامپیوتر جابز از جمله سایت هایی است که به صورت اختصاصی در زمینه کاریابی و استخدام مشاغل کامپیوتری مشغول فعالیت است و رزوانه کارجویان بسیاری از آن بازدید نموده و رزومه شغلی خود را در آن به ثبت می رسانند که موجب می شود تا کارفرمایان با ثبت آگهی استخدام در این سامانه بدون دغدغه خاطر، منتظر رزومه های ارسالی افراد جویای کار بمانند و با بررسی تمامی آنها فرد شایسته تصدی سمت شغلی مورد نظرشان را فوری استخدام نمایند.

بهترین سایت استخدام و کاریابی آنلاین سایتی است که به صورت تخصصی تر به مشاغل یک حوزه خاص می پردازد و دستیابی به نتیجه بهتر در امر استخدام را برای کارفرمایان به ارمغان می آورد.

روش ثبت آگهی استخدام در بهترین سایت کاریابی

کارفرمایانی که در پی جذب نیروی متخصص در حوزه مشاغل تخصصی کامپیوتر و IT هستند امکان ثبت سریع آگهی استخدام در بهترین سایت کاریابی ایران به دو روش برایشان مهیا می باشد.

روش نخست درج آگهی استخدام بدون عضویت در سایت کاریابی کامپیوتر جابز و تنها به عنوان بازدید کننده این سامانه می باشد که با کلیک بر روی منوی کارفرما و زیرمنوی ثبت آگهی استخدام امکان پذیر است. با این کار صفحه ای برای کارفرما باز می شود که در بخش بالایی آن اطلاعات کسب و کار و در قسمت پایینی آن فرم اطلاعات شغل قرار دارد. با تکمیل این دو بخش و با کلیک بر روی دکمه ذخیره شغل آگهی استخدام نیروی مورد نیاز کارفرما به شیوه کاملاً رایگان در سایت استخدام و کاریابی آنلاین کامپیوتر جابز ثبت می گردد.

کارفرمایانی که در پی جذب نیروی متخصص در حوزه مشاغل تخصصی کامپیوتر و IT هستند امکان ثبت آگهی استخدام در بهترین سایت کاریابی ایران به دو روش برایشان مهیا می باشد.

شیوه دوم ثبت آگهی استخدام در سایت کاریابی مشاغل کامپیوتری ComputerJobs با ثبت نام صورت می پذیرد، اینگونه که کارفرما ابتدا در سامانه کاریابی اینترنتی کامپیوتر جابز و از طریق کلیک بر روی منوی کارفرما و زیرمنوی ثبت نام کارفرما و تکمیل فرم موجود در صفحه، عضو می شود.

شیوه دوم ثبت آگهی استخدام در سایت کاریابی مشاغل کامپیوتری ComputerJobs با ثبت نام صورت می پذیرد، اینگونه که کارفرما ابتدا در سامانه کاریابی اینترنتی کامپیوتر جابز و از طریق کلیک بر روی منوی کارفرما و زیرمنوی ثبت نام کارفرما و تکمیل فرم موجود در صفحه، عضو می شود.

با ثبت نام در سایت کاریابی و استخدام آنلاین کامپیوتر جابز یک پنل مدیریت کاربری به کارفرما اختصاص می یابد. اکنون وی می تواند از قسمت های پایینی این پنل با کلیک بر روی عبارت پکیج ها یکی از پکیج های اشتراکی سایت شامل پکیج رایگان کارفرما و یا پکیج های اشتراکی ارزان قیمت یک ماهه، سه ماه و یک ساله کارفرما را خریداری نماید و بعد روی کسب و کار جدید در پنل کاربری خود کلیک کند و یک کسب و کار برای خود ثبت نماید.

اکنون کارفرما قادر است تا همچون شیوه نخست، از منوی کارفرما بر روی زیرمنوی ثبت آگهی استخدام کلیک کرده تا صفحه اطلاعات شغل را مشاهده کرده و با پرکردن فرم پیش رو و بر روی دکمه ذخیره شغل کلیک نموده تا یک آگهی استخدامی در بهترین سایت کاریابی تخصصی علوم کامپیوتر ثبت نماید.

لازم به ذکر است اگر کارفرما پکیج های اشتراکی ارزان قیمت سایت را خریداری نماید، آگهی استخدامی او به صورت طلایی یا ویژه در سایت کاریابی و استخدام آنلاین کامپیوتر جابز منتشر خواهد شد و اطلاعیه استخدام نیروی وی با اطلاعات کامل کارفرما علاوه بر سایت در پیج اینستاگرام و کانال تلگرام کامپیوتر جابز به نشانی زیر نیز قرار خواهد گرفت.

گفتگوی آنلاین از طریق کانال تلگرام سایت استخدام و کاریابی آنلاین کامپیوتر جابز https://tm.me/ComputerJobs کانال تلگرام: Telegram.me/ComputerJobs
اینستاگرام سایت استخدام و آگهی کاریابی اینترنتی کامپیوتر جابز https://www.instagram.com/computerjobs.ir اینستاگرام: instagram.com/ComputerJobs.ir

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
عبارت تصویر زیر را بازنویسی کنید. واضح نیست؟