سوالات روز استخدام برنامه نویس PHP با جواب تشریحی

اگر می خواهید با سوالات روز استخدام برنامه نویس PHP با جواب تشریحی آشنا شده و با آمادگی کامل در مصاحبه شغلی برنامه نویسی پی اچ پی شرکت کنید این مطلب را بخوانید.

چه سوالاتی روز مصاحبه شغلی برنامه نویس PHP پرسش می گردد؟

سوالات روز استخدام برنامه نویس PHP را با جواب تشریحی دریافت نمایید.

برنامه نویس پی اچ پی در روز استخدام باید چه اطلاعاتی داشته باشد؟

 

سوالات روز استخدام درباره برنامه نویسی PHP با جواب تشریحی

تا به حال به این نکته فکر کرده اید که در صورتی که بخواهید در یک شرکت نرم افزاری به عنوان برنامه نویس PHP استخدام شوید چه پرسش هایی در روز مصاحبه شغلی درباره برنامه نویسی پی اچ پی از شما می گردد. طبیعتاً آشنایی با سوالات روز استخدام کمک بسیاری به شما می کند تا بتوانید با آرامش کامل به سوالاتی که از شما پرسیده می شود پاسخ دهید. در ادامه این مطلب ما یک سری سوالات مهم و پرتکرار مصاحبه استخدامی برنامه نویس PHP را به همراه جواب تشریحی قرار داده ایم.

اگر می خواهید با سوالات روز استخدام برنامه نویس PHP با جواب تشریحی آشنا شده و با آمادگی کامل در مصاحبه شغلی برنامه نویسی پی اچ پی شرکت کنید این مطلب را بخوانید.

سوالات روز مصاحبه شغلی برنامه نویس PHP با جواب تشریحی

سوال 1: PEAR در زبان برنامه نویسی PHP چیست؟

جواب: PEAR مخزن برنامه‌ ها و اکستنشن ‌های زبان PHP می باشد از کتابخانه‌ های مختلف و قدرتمند جهت بکارگیری در پروژه برنامه نویسی پی اچ پی برخوردار است و می توان آن را به آسانی نصب نمود و از کتابخانه های بسیار زیاد آن با امنیت بالا بهره برد. در واقع PEAR یه فریمورک و سیستم توزیع کد‌ها و کامپوننت ‌های reusable می باشد که وقت شما جهت انجام پروژه‌ ها را ذخیره می نماید.

سوال 2: تفاوت توابع ()include و ()require در PHP چیست؟

جواب: وقتی شما می خواهید یک صفحه PHP را به صفحه دیگر فراخوانی کنید می توانید از دستور include یا دستور requier استفاده کنید.

اما تفاوت این دو دستور به این ترتیب است که چنانچه در فراخوانی با دستور include فایل مبداء به هر دلیلی یافت نشد یا حذف شده باشد این دستور یک پیغام خطا می دهد و روند اجرای برنامه را پیش می برید.

اما در دستور require در صورتی که فایل مبداء را به هر جهت پیدا نشد PHP از اجرای بقیه کدها جلوگیری می نماید.

سوال 3: متغیرها در زبان برنامه نویسی پی اچ پی چه کاربردی دارند؟

جواب: از متغیرها در زبان برنامه نویسی PHP به منظور نگهداری مقادیر رشته ای (String)، عددی (Int)، آرایه (Array)، بولین (Boolean) و ... به کار می روند و در هرجا که لازم است می توان به آنها دسترسی داشت و حتی محتوای آنها را تغییر داد.

سوال 4: فرق بین متغیرهای static با global در پی اچ پی چیست؟

جواب: معمولاً با اتمام یک function متغیرهای آن از بین میروند ولی بعضی اوقات لازم است که متغیر مقدار و وضعیت خودرا حفظ کند، در چنین مواقعی در وقت تعاریف آن از static استفاده می شود، ولی وقتی که یک متغیر را global تعریف نماییم آن متغیر در تمام script موجود بود و امکان بکارگیری آن در هر جای اسکرپت هست.

سوال 5: برای تولید عدد تصادفی در PHP چکار می کنیم؟

جواب: تابعی تعریف می کنیم مه دارای 3 ورودی min برای کمترین مقدار، max برای بشترین مقدار و count برای تعداد اعداد تصادفی می باشد.

نخست بررسی می کنیم اگر تفاضل max-min از مقدار count کمتر باشد هیچ چیزی برنگرداند. سپس یک آرایه تعریف می کنیم و بعد یه حلقه تشکیل می دهیم و از صفر تا مقدار count را  شمارش می کنیم. با این کار داخل حلقه با تابع Rand یه عدد تصادفی بین min و max انتخاب نموده ایم.

سوال 6: abstract method در زبان PHP چیست و برای ایجاد یک متد انتزاعی چگونه عمل می کنیم؟

جواب: متد انتزاعی یا abstract method متدی بدون پیاده سازی می باشد. جهت ایجاد این متد واژه abstract را به شکل زیر بکار می بریم:

;()abstract public function abstractMethod

سوال 7: مفهوم interface در زبان برنامه نویسی پی اچ پی چیست و چگونه استفاده می شود؟

جواب: یک interface یا رابط PHP از اساسی ترین بلوک های ساختار در برنامه نویسی شی گرا پی اچ پی می باشد و به برنامه نویس امکان مشخص نمودن فهرستی از متدهایی که باید توسط یک کلاس پیاده سازی گردد را فراهم می کند. برای تعریف یک رابط PHP از واژه interface به ترتیب زیر استفاده می کنیم:

php  interface IMyInterface{   // methods...  }؟>

سوال 8: تفاوت Error با Exception در PHP چیست؟

جواب: یک Exception می تواند پرتاب (Throw) شود و نیز این ممکن است که از قبل در یک بلاک Try-Catch جای گیرد، منتهی Error ها در PHP قابل بازگردانی نیستند و می توانند موجب توقف برنامه شوند.

سوال 9: چرا در زبان برنامه نویسی PHP باید بجای == از === استفاده کنیم؟

جواب: ===، علاوه بر مقدار، تساوی نوع را هم بررسی می کند، پس == ابتدا باید نوع دو طرف را یکسان سازی کند و تبدیل نوع را انجام دهد، بعد به بررسی مقایسه‌ای روی مقدار بپردازد، بنابراین === از == سریع تر می باشد.

مثال: عبارت TRUE == 1 برابر TRUE می‌شود، اما TRUE === 1 چنین نیست و مقدارش FALSE می باشد.

سوال 10: خروجی کد PHP زیر چیست؟

;'.str = 'PHP is my language$
} if (strpos($str, 'PHP'))
;return true
} else {
;return false
{

جواب: خروجی FALSE است؛ تابع strpos به دنبال موقعیت رشته‌ PHP در درون جمله می گردد و از آنجا که این کلمه در اول جمله بکار گرفته شده، عدد 0 برگردانده می شود و در نتیجه FALSE به خروجی ارسال می گردد.

 

دیگر سوالاتی که در روز استخدام برنامه نویس PHP می پرسند؟

در زیر چند سوال دیگر از پرسش های برنامه نویسی PHP که ممکن است در روز استخدام از برنامه نویس پی اچ پی پرسیده شود را بدون جواب تشریحی آورده ایم تا شما دانش برنامه نویسی خود را محک بزنید.

1. چگونه می ‌توانید به کمک PHP، جزئیات مرورگر وب را به ‌دست آورید؟

2. چطور می‌ توانید یک دیتابیس MySql را با پی اچ پی ایجاد کنید؟

3. چه سیستم‌ هایی جهت تست پایداری ماژول ‌های PHP بکار می رود؟

4. فرق کاربرد single quotation با double quotation در مقداردهی به یک رشته در زبان برنامه نویسی PHP چیست؟

5. خطای زیر چه زمانی در PHP اتفاق می‌افتد؟

.Warning: Cannot modify header information – headers already sent

 

سوالات روز استخدام برنامه نویس پی اچ پی با پاسخ

در صورتی که شما دانشجو، کارفرما، کارجو یا شاغل در زمینه برنامه نویسی PHP هستید و دنبال جواب تشریحی به برخی سوالات استخدامی برای روز مصاحبه شغلی هستید می توانید در قسمت زیرین این مقاله، پرسش خود را به صورت نظر یا پیشنهاد، پیرامون سوالات عمومی و تخصصی روز مصاحبه حضوری و شفاهی شغلی در بخش سوالات روز استخدام برنامه نویس PHP با جواب تشریحی به صورت آنلاین ثبت نمایید.

 

پیش از رفتن به جلسه مصاحبه شغلی روز استخدام برنامه نویس پی اچ پی، خوب است تا با مطالعه مطلب برنامه نویس PHP کیست و چه وظایفی دارد؟ اطلاعات کاملی نسبت به این شغل بدست آورید.

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
عبارت تصویر زیر را بازنویسی کنید. واضح نیست؟