برای مکالمه با همکاران در محل کار از چه جملاتی استفاده کنیم؟

چه جملاتی را در مکالمه با همکاران خود در محل کار بیشتر باید استفاده کنیم.

اگر می خواهید بدانید برای مکالمه با همکاران خود در محل کار بیشتر از چه جملاتی استفاده کنیم و چه عباراتی اعتماد بین کارکنان یک شرکت را افزایش می دهد، این مطلب را بخوانید.

 

چگونه اعتماد بین همکاران در محل کار افزایش می یابد

اکثر ما بیشترین زمان خود را در محل کار سپری می‌کنیم. باوجود این، بیشتر اوقات با همکاران‌ خود مثل غریبه ها برخورد می کنیم. عبارات و جملاتی وجود دارند که استفاده از آنها در مکالمه روزانه، اعتماد بین همکاران را افزایش می دهد.

اکثر ما بیشترین زمان خود را در محل کار سپری می‌کنیم. عبارات و جملاتی وجود دارند که استفاده از آنها در مکالمه روزانه، اعتماد بین همکاران را افزایش می دهد.

از چه جملاتی در مکالمه با همکاران خود در محل کار استفاده کنیم؟

استفاده از جملاتی ساده و صمیمی که در ادامه قصد داریم به مهمترین آنها اشاره کنیم می توانید علوه بر ایجاد اعتماد دو طرفه ارتباط خود با همکاران را بهبود بخشید.

قبول می کنم که اشتباه کردم.

در محیط‌ های شغلی ناسالم تقصیرها به مانند خمپاره به اطراف پرتاب می گردند و هر کسی می کوشد تا تقصیر خود را به گردن سایرین بیندازند. ولی در محیط های کاری سالم که پذیرش مسئولیت در آنجا فرهنگ سازی شده است، قبول کردن اشتباهات باعث ایجاد اعتماد میان همکاران در محل کار می شود.

از شیوه رسیدگی شما به شکایت آن مشتری خوشم آمد.

وقتی که از افراد به دلیل کارهای خاص و پسندیده تشکر می کنید، هنجارهای فرهنگی را بهبود بخشیده و محل کار را به جایی دلنشین برای کار تبدیل می نمایید.

اگر می خواهید بدانید برای مکالمه با همکاران خود در محل کار بیشتر از چه جملاتی استفاده کنیم و چه عباراتی اعتماد بین کارکنان یک شرکت را افزایش می دهد، این مطلب را بخوانید.

برای رویارویی با موقعیت فعلی به راهنمایی شما نیاز دارم.

اینکه همکارانی که از همدیگر راهنمایی می گیرند شایستگی و مهارت کافی را ندارند باوری کاملاً غلط است. طبق تحقیقات کارمندانی که در انجام امور محل کار خود با دیگر همکاران مشورت می کنند از شایستگی بیشتری برخوردارند.

به تشخیص شما اعتماد دارم.

اعتماد جاده ای دو طرفه است. اگر به همکاران خود اعتماد کنید آنها نیز اعتماد بیشتری به شما خواهند نمود، در نتیجه بهتر است که تلاش نمایید در مکالماتی که روزانه با دیگران انجام می دهید این حس خود را به آنها یادآوری کنید.

بدون کمک شما نمی توانستم این مشکل را حل کنم.

این جمله نیز یکی از روش های عالی جهت قدردانی از همکاران خود است، مخصوصاً چنانچه کمک همکارتان سبب موفقیت شما گردیده باشد. از همکاری که شما را یاری نموده است در حضور سایر کارمندان تشکر کنید.

استفاده از جملاتی ساده و صمیمی که در ادامه قصد داریم به مهمترین آنها اشاره کنیم می توانید علوه بر ایجاد اعتماد دو طرفه ارتباط خود با همکاران را بهبود بخشید.

عباراتی که در مکالمه با همکاران خود نباید بکار ببریم

اما همانطور گفتن عباراتی که عنوان شد در محل کار به استحکام رابطه ما به همکاران کمک می کند، بکار بردن برخی جملات نیز کاملاً اشتباه است و آسیب های زیادی به جایگاه شغلی شما خواهد رساند.

همه ما می دانیم که نباید در محل کار و در مکالمه با همکاران از لغزش های زبانی تکان دهنده، شوخی های مبتذل یا آبروریزی های سیاسی صحبت نمود، اما این موارد تنها موقعیت هایی نیستند که وجه شغلی شما را خراب می کنند. اظهارنظرهای جزئی، معمولاً بیشترین آسیب را به ما می زنند، جملاتی که ما را پیش سایر همکاران، نالایق و بدون اعتماد به نفس نشان می دهند.

اما همانطور گفتن عباراتی که عنوان شد در محل کار به استحکام رابطه ما به همکاران کمک می کند، بکار بردن برخی جملات نیز کاملاً اشتباه است و آسیب های زیادی به جایگاه شغلی شما خواهد رساند.

اگر بخواهیم چند جمله ای را که چنین وضعیتی را برای ما به وجود خواهند آورد و نباید آن ها را در مکالمه با همکاران بکار برد بیان کنیم می توانیم به عبارات زیر اشاره کنیم:

تقصیر من نیست!
نمی توانم انجامش بدهم!
منصفانه نیست!
این در شرح وظایف کاری من نیست!
شاید این ایده احمقانه باشد یا می‌ خواهم یک سؤال احمقانه بپرسم.
سعی می کنم انجامش بدهم!
انجام این کار فقط یک دقیقه طول می کشد!
از این کار متنفرم!
او تنبل یا نالایق یا احمق است.

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
عبارت تصویر زیر را بازنویسی کنید. واضح نیست؟