به چه کسی کارشناس تبلیغات و بازاریابی می گویند و وظایفش چیست؟

در زمینه کسب و کارها به چه کسی کارشناس تبلیغات و بازاریابی می گویند و وظایفش در شرکت ها چیست و از چه مهارت های تخصصی باید برخوردار بود و بازار کار و میزان حقوق و درآمد این فرد چگونه است؟

کارشناس تبلیغات و بازاریابی کیست؟

پیش نیاز فعالیت در شغل کارشناس تبلیغات و بازاریابی چیست؟

مهارتهای تخصصی لازم برای همکاری با کارشناس تبلیغات و بازاریابی کدامند؟

متخصص تبلیغات و بازاریابی وظایفش چیست؟

بازار کار کارشناس تبلیغات و بازاریابی چگونه است؟

حقوق و درآمد کارشناس بازاریابی و تبلیغات چقدر است؟

 

کارشناس تبلیغات و بازاریابی کیست؟

کارشناس تبلیغات شخصی است که برنامه های تبلیغاتی شرکت را هدایت می کند. ایده هر تبلیغ، برگزیدن بهترین رسانه جهت تبلیغات، هماهنگی و برنامه‌ریزی کارهای هنری مربوط به هر تبلیغ، نیروهای لازم جهت کمپین ها و مواردی از این دست فعالیت هایی است که که یک کارشناس تبلیغات و بازاریابی باید انجام دهد.

همچنین این نیروی متخصص عملیات بازاریابی و تبلیغات شرکت در فضای مجازی شامل محیط وب، شبکه های اجتماعی مرتبط نظیر لینکدین و ... را انجام انجام می دهد، به نحوی که اهداف بازرگانی و تجاری شرکت بخوبی حمایت شود.

در زمینه کسب و کارها به چه کسی کارشناس تبلیغات و بازاریابی می گویند و وظایفش در شرکت ها چیست و از چه مهارت های تخصصی باید برخوردار بود و بازار کار و میزان حقوق و درآمد این فرد چگونه است؟

پیش نیاز فعالیت در شغل کارشناس تبلیغات و بازاریابی چیست؟

داشتن حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی در یکی از رشته و گرایش های ارتباطات، گرافیک، عکاسی، بازاریابی، روان شناسی و مدیریت برای افرادی که قصد فعالیت در فرصت شغلی کارشناس تبلیغات و بازاریابی لازم است.

یک کارشناس تبلیغات و بازاریابی باید از روحیه کارتیمی برخوردار بوده، و دارای مهارت های ارتباطی مناسب باشد. همچنین به آموختن در این حوزه تمایل نشان دهد. همچنین آشنایی با زبان انگلیسی جهت بررسی مستندات از پیش نیازهای کار در عنوان شغلی کارشناس تبلیغات و بازاریابی محسوب می گردد.

 

مهارتهای تخصصی لازم برای همکاری با کارشناس تبلیغات و بازاریابی

توانایی در خواندن و نوشتن مطالب کارشناسی و تخصصی در حوزه فروش و بازاریابی فضای مجازی یکی از مهارتهای مهمی است که کارشناس تبلیغات و بازاریابی بایستی دارا باشد. یک کارشناس تبلیغات و بازاریابی باید به نرم افزارهای مایکروسافت آفیس و کدنویسی HTML و دیگر نرم افزارهای اداری و فروش مسلط باشد.

آشنایی با مفاهیم اولیه در حوزه فناوری اطلاعات و محصولات نرم افزاری و اصطلاحات مربوطه یکی دیگر از مهارت های مورد نیازی است که برای کارشناس تبلیغات و بازاریابی  شدن لازم است. آشنایی با فرم، رنگ و صفحه آرایی، نرم افزارها و ابزارهای گرافیک، چاپ، عکاسی و تدوین فیلم، ابزارهای Adobe از لازمه های شغل کارشناس تبلیغات و بازاریابی است.

توانایی در خواندن و نوشتن مطالب کارشناسی و تخصصی در حوزه فروش و بازاریابی فضای مجازی یکی از مهارتهای مهمی است که کارشناس تبلیغات و بازاریابی بایستی دارا باشد.

متخصص تبلیغات و بازاریابی وظایفش چیست؟

حال به مجموعه مسئولیت هایی که برعهده یک کارشناس تبلیغات و بازاریابی می باشد می پردازیم و به این سوال پاسخ خواهیم داد که متخصص این شغل وظایفش چیست؟

طراحی کمپین های تبلیغاتی به منظور معرفی شرکت، محصولات و رویدادها
تخمین هزینه های تبلیغاتی، بودجه بندی، توجیه طرح، مقایسه و انتخاب مجریان
تبیین برنامه و نظارت جهت کلیه مراحل ایده پردازی، طراحی، تصویب، ویراستاری، کنترل و ...
برنامه ریزی و ارزیابی عملکرد برای پروژه های عکاسی شرکت از ایده ‌پردازی تا اجرا
تهیه فایل های مناسب از تبلیغات، ویدئوها، تصاویر شرکت جهت انتشار در اینترنت یا توزیع در قالب CD
تهیه گزارش های ماهانه از اثرگذاری تبلیغات مشتریان و مشتریان بالقوه و ارائه آن به مدیران ارشد

 

بازار کار کارشناس تبلیغات و بازاریابی چگونه است؟

غالب شرکت ها و سازمان های دولتی و به ویژه خصوصی بخشی با عنوان تبلیغات و بازاریابی در مجموعه خود دارند که همین امر بازار کار مناسبی را برای افراد بازاریاب و کارشناس امور تبلیغاتی فراهم نموده است.

به جهت تخصصی تر شدن امور فروش و بازاریابی و بحث تبلیغات در کشور در سال های اخیر و با توجه به اینکه پیش بینی می گردد این روند در سال های آینده نیز  ادامه داشته باشد، لذا میزان استخدام در این شغل رشد قابل توجهی خواهد داشت.
وضعیت استخدام این شغل در برخی از کشورهای جهان

غالب شرکت ها و سازمان های دولتی و به ویژه خصوصی بخشی با عنوان تبلیغات و بازاریابی در مجموعه خود دارند که همین امر بازار کار مناسبی را برای افراد بازاریاب و کارشناس امور تبلیغاتی فراهم نموده است.

حقوق و درآمد کارشناس بازاریابی و تبلیغات چقدر است؟

بازاریابی و تبلیغات جزء فرصت های شغلی خاصی است که تخصص و مهارت نیروی کارشناس این حوزه نقش بسیار تاثیر گذاری در میزان حقوق و درآمد فرد دارد.

در پژوهشی که پیرامون حقوق و درآمد متخصص بازاریابی و تبلیغات در سمت های شغلی مختلف اعم از کارشناس بازاریابی، کارشناس تبلیغات، کارشناس محصول، سرپرست بازاریابی، مدیر بازرگانی، مدیر تبلیغات و ... صورت پذیرفت حداقل درآمد نیروی تبلیغات و بازاریابی 3,500,000 تومان، حداکثر درآمد 12,200,000 تومان و متوسط درآمد ماهیانه این متخصصین 5,900,000 تومان برآورد گردید.

 

از آنجایی که ممکن است یک متخصص تبلیغات و بازاریابی وظایفی شبیه به نیروی Digital Marketing داشته باشد لذا خواندن مطلب کارشناس دیجیتال مارکتینگ کیست و وظیفه اش چیست؟ به متقاضیان کار امور تبلیغاتی و بازاریابی توصیه می گردد.

 

کامل تر کردن این نوشتار با ثبت نظر

فارغ از اینکه شما کارفرما، کارجو یا شاغل در این حرفه هستید، اگر در این زمینه تجربه دارید و احساس می کنید که می توانید شرح وظایف بیشتر و مفید تری را در این باره مطرح نمایید تا مورد استفاده علاقه مندان این حوزه قرار بگیرد، از شما خواهشمندیم که برای تکمیل اطلاعات این بخش، نظر و پیشنهاد خود در رابطه با اینکه به چه کسی کارشناس تبلیغات و بازاریابی می گویند و وظایفش چیست؟ را در انتهای این مطلب ثبت نمایید.

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
عبارت تصویر زیر را بازنویسی کنید. واضح نیست؟