هشدار درباره گسترش حملات باج افزاری جدید امروز

هشدار مرکز مدیریت راهبردی افتا درباره گسترش حملات باج افزاری جدید امروز در پی حمله سایبری باج افزارها به چند سازمان دولتی و نگرانی ادمین های شبکه و متخصصین امنیت اطلاعات در این خصوص

 

هشدار جدید درباره گسترش حملات باج افزاری

در روز گذشته خبری پیرامون حملات سایبری باج افزاری جدید منتشر شد که موجب سردرگمی ادمین های شبکه شد و واکنش های گوناگونی را به همراه داشت. مرکز ماهر اطلاعیه ای پیرامون هشدار امنیتی جدید سایبری باج افزاری منتشر نمود و انتظار می رفت که مرکز مدیریت راهبردی افتا نیز اطلاعیه ای در این خصوص منتشر کند، که این امر امروز محقق گردید و پیامی از طرف این نهاد داده شد.

هشدار مرکز مدیریت راهبری افتا درباره گسترش حملات باج افزاری جدید امروز در پی حمله سایبری باج افزارها به چند سازمان دولتی و نگرانی ادمین های شبکه و متخصصین امنیت اطلاعات در این خصوص

اطلاعیه امروز در خصوص گسترش حملات سایبری باج افزاری جدید

امروز مرکز مدیریت راهبردی افتا درباره گسترش حملات سایبری باج افزاری هشدارهایی جدید به ادمین های شبکه و متخصصین امنیت اطلاعات داده است که متن پیام به شرح زیر است:

پیرو مشاهده برخی شواهد باج افزاری، لازم است به منظور پیشگیری و مقابله با اینگونه حملات سایبری باج افزارها، موارد ذیل در اسرع وقت اجرایی گردد:

۱- با توجه به گسترش بسیاری از باج افزارها از طریق AD، لازم است پسورد کلیه کاربران Admin سرویس AD، در بازه های زمانی کوتاه عوض شود.
۲- اسکریپت های اجرایی در Policy چک شده و موارد غیر متعارف پاک شوند.
۳- در صورت وجود شک در مورد امن سازی سرویس AD روی سرور اصلی و Additional، لازم است سرویس از ابتدا بر روی سرور دیگر راه اندازی گردد.
۴- از عدم وجود هر نوع آلودگی بدافزاری بر روی سرور AD اطمینان حاصل شود.
۵- در صورت استفاده از سرویس Exchange در سازمان، از به روز بودن آن، آنتی ویروس و آنتی اسپم آن اطمینان حاصل شود.
۶- از کلیه سرویس ها و اطلاعات حیاتی پشتیبان تهیه شود و فایل های پشتیبان خارج از شبکه نگهداری شوند.
۷- پسورد کلیه کاربران طی بازه های زمانی حداکثر ۳ ماهه عوض شود.
۸- از به روز بودن سرویس های لبه شبکه اطمینان حاصل شود.
۹- دسترسی از راه دور RDP به کلیه سرورها و کلاینت ها، تا حد امکان غیرفعال و محدود گردد.
۱۰- در صورت مشاهده اولین شواهد، بلافاصله سرور AD از شبکه جدا شود.
۱۱- شواهد آلودگی بلافاصله با این مرکز در میان گذاشته شود.

امروز مرکز مدیریت راهبردی افتا درباره گسترش حملات سایبری باج افزاری هشدارهایی جدید به ادمین های شبکه و متخصصین امنیت اطلاعات داده است که متن پیام به شرح زیر است.

چنانچه ادمین شبکه هستید و این حملات باج افزاری جدید ذهنتان را آشفته نموده است و به دنبال راهکاری برای مقابله با آن هستید می توانید برای کسب اطلاعات کامل تر و لحظه به لحظه مطلبی که با عنوان هشدار امنیتی جدید سایبری باج افزاری و سردرگمی ادمین های شبکه ایران در سایت کامپیوتر جابز منتشر شده است را مطالعه بفرمایید.

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
عبارت تصویر زیر را بازنویسی کنید. واضح نیست؟