شرح وظایف پاسخگوی تلفنی مرکز تماس

برای آشنایی با اینکه به چه کسی پاسخگوی تلفنی مرکز تماس Call Center می گویند و شرح وظایف اپراتور کال سنتر چیست و باید از چه مهارت هایی برخوردار باشد و میزان حقوق و آینده شغلی اش چگونه است این مقاله را مطالعه نمایید.

پاسخگوی تلفنی مرکز تماس چه کسی است؟

وظایف پاسخگوی کال سنتر چیست؟

اپراتور تلفنی مرکز تماس باید چه مهارت هایی داشته باشد؟

آینده شغلی کارشناس مرکز تماس چگونه است؟

میزان حقوق پاسخگوی تلفنی Call Center چقدر است؟

 

پاسخگوی تلفنی مرکز تماس چه کسی است؟

از آنجایی که شرکت های خدمات دهنده و پشتیبانی تلفنی و مراکز پاسخگویی هر روز با تماس های بسیاری در حوزه های گوناگون روبرو هستند، برای اینکه تماس ها بدون پاسخ نماند و سرویس دهی به شکل مناسبی صورت گیرد بکارگیری سامانه مرکز تماس (CallCenter) جهت پاسخگویی مکانیزه به سوالات مخاطبان و راهنمایی مشتریان یک شرکت موثر است.

برای آشنایی با اینکه به چه کسی پاسخگوی تلفنی مرکز تماس Call Center می گویند و شرح وظایف اپراتور کال سنتر چیست و باید از چه مهارت هایی برخوردار باشد و میزان حقوق و آینده شغلی اش چگونه است این مقاله را مطالعه نمایید.

پاسخگوی تلفنی مرکز تماس کسی است که به عنوان اپراتور سامانه کال سنتر به پرسش های مشتریان جواب می دهند. به کمک Call Center، فرد پاسخگو می تواند با تمرکز بیشتری و سطح کیفی بالاتری جوابگوی مشتریان باشد و این امر موجب می شود میزان رضایت مشتریان از مجموعه بالا رود.

 

وظایف پاسخگوی کال سنتر چیست؟

کسی که به عنوان پاسخگوی مرکز تماس یا کال سنتر مشغول کار است مسئولیت ها و وظایف زیر را برعهده دارد تا بتواند به کسب و کار شرکت و سازمانی که در آن مشغول به کار است را شکوفا سازد.

پاسخگویی به مشتریانی که اقدام به خرید محصول و یا دریافت خدمات از شرکت را دارند.
هدایت و راهنمایی مشتری برای انتخاب بهتر محصول یا سرویس
حل مشکلات پیش آمده در حین خرید محصول یا سرویس برای مشتری
تهیه گزارشات لازم و مستند کردن اطلاعات جمع اوری شده و ارائه انها به مدیر مربوطه
تماس با مشتریان و جمع اوری اطلاعات به شکل تلفنی
پیروی و حضور در شیفتهای تعیین شده طبق برنامه زمانی هفتگی
رعایت نظم و انضباط کاری بخش و همکاری در شیفتهای جایگزین.
شرکت در دوره های آموزشی که جهت ارتقاء سطح فنی و مهارت های ارتباطی برگزار می شود.

کسی که به عنوان پاسخگوی مرکز تماس یا کال سنتر مشغول کار است مسئولیت ها و وظایف زیر را برعهده دارد تا بتواند به کسب و کار شرکت و سازمانی که در آن مشغول به کار است را شکوفا سازد.

اپراتور تلفنی مرکز تماس باید چه مهارت هایی داشته باشد؟

دانش و مهارت هایی که یک نیروی پاسخگوی مرکز تماس و اپراتور تلفنی کال سنتر باید داشته باشد تا به خوبی از پس وظایف و مسئولیت هایی که به او محوله شده برآید به شرح زیر است:

پاسخگوی کال سنتر باید دارای مهارت های ارتباطی و روابط عمومی بالا باشد.
اپراتور تلفنی مرکز تماس حتماً باید صبور و با حوصله باشد.
پاسخگوی مرکز تماس لازم است تا از توانایی مدیریت ارتباط با مشتری برخوردار باشد.
پاسخگوی Call Center بایستی دارای مهارت کار تیمی (روحیه مشارکتی) باشد.
اپراتور تلفنی مرکز تماس باید مسلط به مجموعه نرم افزار های آفیس باشد.

 

آینده شغلی کارشناس مرکز تماس

پیرامون آینده مراکز تماس و فرصت شغلی کارشناس Call Center هنوز در مرحله‌ گمانه‌زنی قرار داریم، ولی این نکته بدیهی است که در هنگام توسعه و پیشرفت تکنولوژی و تجهیزات اداری و کامپیوترها، گمان می رفت که مشاغل دفتری و ستادی کاهش یابند در حالی که بیشتر شرح وظایفشان تغییر نموده است.

علاوه بر این، تحول دیجیتال و فناوری عموماً موجب می شود تا شرکت ها و کسب و کارها مقیاش خود را نیز بالا ببرند. در نتیجه شرکتی که به عنوان مثال ۱۰۰۰ نفر مشتری و سه نفر نیروی کارشناس مرکز تماس داشته، امکان دارد مثلاً تعداد مشتریانش پنج برابر شود و با توجه به افزایش کارایی، نیازمند همان سه نفر نیرو یا حتی چهار یا پنج کارشناس کال سنتر هم باشد.

پیرامون آینده مراکز تماس و فرصت شغلی کارشناس Call Center هنوز در مرحله‌ گمانه‌زنی قرار داریم، ولی این نکته بدیهی است که در هنگام توسعه و پیشرفت تکنولوژی و تجهیزات اداری و کامپیوترها، گمان می رفت که مشاغل دفتری و ستادی کاهش یابند در حالی که بیشتر شرح وظایفشان تغییر نموده است.

میزان حقوق پاسخگوی تلفنی مرکز تماس چقدر است؟

به طور میانگین میزان حقوق و درآمد ماهیانه یک پاسخگوی تلفنی مرکز تماس در ایران بین 2.5 تا 3.5 میلیون تومان می‌باشد. این میزان حقوق با توجه به تجربه‌ اپراتور کال سنتر و سایر فاکتورهای تاثیرگذار امکان دارد با افزایش یا کاهش مواجه شود.

از موقعی که یک مشتری زنگ می زند تا زمانی که تماسش به پایان می رشد، عامل اصلی که با او در ارتباط است پاسخگوی تلفنی Call Center است. کیفیت جواب دهی ارتباط تنگاتنگی با میزان رضایت مشتری دارد و این رضایتمندی مشتری نیز تاثیر بسزایی در رونق کسب و کار خواهد گذاشت. لذا اگر یک اپراتور مرکز تماس بتواند موجب شکوفایی کسب و کار شود کارفرما نیز در هنگام پرداخت حقوق و پاداش ها با دست باز برخورد خواهد نمود.

 

اکنون پیشنهاد می شود مطلب کارمند امور اداری کیست و وظایفش چیست؟ را نیز مطالعه کرده تا با شرایط کارهای دفتری و اداری که پاسخگوی تلفنی مرکز تماس نیز یکی از همان مشاغل است بیشتر آشنا شوید.

 

کامل تر کردن این نوشتار با ثبت نظر

فارغ از اینکه شما کارفرما، کارجو یا شاغل در این حرفه هستید، اگر در این زمینه تجربه دارید و احساس می کنید که می توانید شرح وظایف بیشتر و مفید تری را در این باره مطرح نمایید تا مورد استفاده علاقه مندان این حوزه قرار بگیرد، از شما خواهشمندیم که برای تکمیل اطلاعات این بخش، نظر و پیشنهاد خود در رابطه با شرح وظایف پاسخگوی تلفنی مرکز تماس را در انتهای این مطلب ثبت نمایید.

 

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
عبارت تصویر زیر را بازنویسی کنید. واضح نیست؟