آشنایی با شغل کارشناس پشتیبانی نرم افزار و وظایف آن

آشنایی با شغل کارشناس پشتیبانی نرم افزار بازار کار ، حقوق و درآمد آن و معرفی وظایف پشتیبان سیستم های نرم افزاری و تخصص ها و دوره های آموزشی لازم برای این شغل که یکی از عناوین شغلی مرسوم در اکثر شرکت های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات محسوب می گردد.

کارشناس پشتیبانی نرم افزار کیست؟

چه وظایفی بر عهده که کارشناس پشتیبان نرم افزار می باشد؟

تخصص ها و دوره های آموزشی لازم برای شغل پشتیبان نرم افزار کدام اند؟

شرایط استخدام و بازار کار شغل کارشناس پشتیبانی نرم افزار چیست؟

کارشناس پشتیبانی نرم افزار چقدر حقوق می گیرد؟

چه کسانی برای شغل متخصص پشتیبانی نرم افزار مناسب اند؟

 

 

معرفی شغل کارشناس پشتیبانی نرم افزار

کلیه شرکت های تولیدکننده محصولات نرم افزاری، مجموعه ای به عنوان واحد پشتیبانی دارند که در آن نیرو و یا نیروهایی کارشناس به عنوان پشتیبان نرم افزار در صدد برطرف نمودن مشکلات کاربران یک محصول و برنامه نرم افزاری می باشند. امروزه خیلی از شرکت ها امور مربوط به پشتیبانی نرم افزار خود را به صورت آنلاین و از راه دور انجام می‌‌دهند.  هرچند در بسیاری از شرکت ها همچنان به صورت تلفنی و گاهی حضوری در محل مشتریان، خدمات پشتیبانی نرم افزار، توسط متخصصین مربوطه صورت می پذیرد.

آشنایی با شغل کارشناس پشتیبانی نرم افزار بازار کار ، حقوق و درآمد آن و معرفی وظایف پشتیبان سیستم های نرم افزاری و تخصص ها و دوره های آموزشی لازم برای این شغل که یکی از عناوین شغلی مرسوم در اکثر شرکت های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات محسوب می گردد.

چه وظایفی بر عهده که کارشناس پشتیبان نرم افزار می باشد؟

در حوزه نرم افزار هر کدام از فرصت های شغلی، وظایف مخصوص به خود را بر عهده دارند، که در ادامه به وظایفی که یک نیروی کارشناس پشتیبانی نرم افزار باید انجام دهد اشاره می کنیم:

نصب مجدد نرم افزار روی سرور یا کامپیوتر مشتری در صورت بروز مشکل پس از نصب اولیه
انجام تنظیمات مورد نظر مشتری در نرم افزار
آموزش مشتریان در خصوص نحوه استفاده از نرم افزار
گزارش گیری و روش برخورد با خطاهای احتمالی نرم افزار
شرکت در کلاس‌‌های آموزشی تخصصی برای ارتقاء سطح دانش و مهارت
شرکت در جلسات داخلی گروه پشتیبانی
ارائه گزارش‌‌های دوره‌‌ای به مدیر پشتیبانی
پاسخگویی به مشکلات مشتریان به صورت تلفنی، آنلاین و یا مراجعه حضوری به محل مشتری
ارائه مشاوره به مشتری

در حوزه نرم افزار هر کدام از فرصت های شغلی، وظایف مخصوص به خود را بر عهده دارند، که در ادامه به وظایفی که یک نیروی کارشناس پشتیبانی نرم افزار باید انجام دهد اشاره می کنیم.

تخصص ها و دوره های آموزشی لازم برای شغل پشتیبان نرم افزار

شخصی که می خواهد پشتیبان نرم افزار یک شرکت شود لازم است تا تخصص ها و دوره های آموزشی مورد نیاز این شغل را داشته باشد. معمولاً کسانی که دارای مدرک تحصیلی در یکی از این رشته های علوم کامپیوتر، مهندسی نرم افزار کامپیوتر و یا مهندسی IT هستند و نیز دوره آموزشی ICDL را پشت سر گذاشته باشند برای استخدام در این فرصت شغلی مناسب اند.

علاوه بر این دانش و مهارت مورد نیاز کارشناس پشتیبانی نرم افزار به شرح زیر است.

علاقمندی به حوزه کامپیوتر و فناوری اطلاعات
دارای تسلط کافی در کار با کامپیوتر و نرم افزارهای مرتبط
دارای دقت و توجه به جزئیات مسئله
دارای توانایی حل مسائل
دارای قدرت تصمیم گیری به موقع و درست
دارای مهارت آموزش دادن به سایر افراد
دارای مهارت های ارتباطی مناسب

 

شرایط استخدام و بازار کار شغل کارشناس پشتیبانی نرم افزار چیست؟

یک نیروی کارشناس پشتیبانی نرم افزار چنانچه بخواهد وارد بازار کار شود می تواند سراغ شرکت های مدیریت و پشتیبانی و یا تولید نرم افزار مراجعه نموده تا در صورت داشتن شرایط و مهارتهای لازم استخدام آن شرکت گردد. همچنین کسانی که به شغل پشتیبان نرم افزار علاقه دارند می توانند به صورت شخصی و آزاد نیز در این زمینه شغلی فعالیت نمایند.

در حال حاظر با توجه به گسترش روز افرون کاربرد کامپیوتر در زندگی روزانه و کاربرد نرم افزارهای گوناگون در صنعت، شرایط مطلوبی برای استخدام در عنوان شغلی کارشناس پشتیبانی نرم افزار فراهم شده و بازار کار این شغل رو به افزایش می باشد.

یک نیروی کارشناس پشتیبانی نرم افزار چنانچه بخواهد وارد بازار کار شود می تواند سراغ شرکت های مدیریت و پشتیبانی و یا تولید نرم افزار مراجعه نموده تا در صورت داشتن شرایط و مهارتهای لازم استخدام آن شرکت گردد.

کارشناس پشتیبانی نرم افزار چقدر حقوق می گیرد؟

مقدار حقوق و درآمد کارشناس پشتیبانی نرم افزار با توجه به اینکه در چه شرکتی فعالیت دارد از چه تخصص و توانایی هایی برخوردار است، چه تخصص و مهارتی دارد، مقدار تسلط یا آشنایی اش به کامپیوتر و نرم افزارهای تخصصی چقدر است، متغیر می باشد.

بسیاری از نیروهای پشتیبان نرم افزار در سمت هایی مانند مهندس پشتیبانی، کارشناس نرم افزار، مدیر پشتیبانی یا مدیر فنی استخدام شده و فعالیت می کنند که طبق بررسی های صورت گرفته برای این گروه از مشاغل، حداقل میزان حقوق ماهیانه کارشناس پشتیبانی نرم افزار حدود 2,800,000 تومان و حداکثر نزدیک 9,000,000 تومان و میانگین درآمد ماهیانه یک پشتیبان نرم افزار 4,900,000 تومان تخمین زده شده است.

 

چه کسانی برای شغل متخصص پشتیبانی نرم افزار مناسب اند؟

شغل متخصص پشتیبانی نرم افزار مناسب کسانی است که از توانایی درک سیستم های پیچیده برخوردار باشند و در تحلیل مسائل راهکارهای خلاقانه بکار گیرند تا با تکیه بر خلاقیت و مهارت های فنی خود موفق به حل مشکلات نرم افزاری شوند. برخلاف آنچه که در زمان های قدیم از برنامه نویسان و مهندسین نرم افزار سراغ داشتیم که همگی شخصیتی درون گرا داشتند، امروزه خیلی از شرکت ها و تیم های نرم افزاری در پی استخدام کارشناسان نرم افزاری هستند که علاوه بر توانایی های فنی، بتواند در برقراری ارتباط و انجام کارهای گروهی موفق عمل نماید. بر اساس نتیجه تست شخصیت شناسی MBTI مناسب ترین نوع شخصیتی برای استخدام به عنوان کارشناس پشتیبانی نرم افزار، ISTJ است.

 

کامل تر کردن این نوشتار با ثبت نظر

فارغ از اینکه شما کارفرما، کارجو یا شاغل در این حرفه هستید، اگر در این زمینه تجربه دارید و احساس می کنید که می توانید شرح وظایف بیشتر و مفید تری را در این باره مطرح نمایید تا مورد استفاده علاقه مندان این حوزه قرار بگیرد، از شما خواهشمندیم که برای تکمیل اطلاعات این بخش، نظر و پیشنهاد خود در رابطه با آشنایی با شغل کارشناس پشتیبانی نرم افزار و وظایف آن را در انتهای این مطلب ثبت نمایید.

 

کارجویان محترم، برای اینکه درک بهتری از موقعیت شغلی کارشناس پشتیبانی برنامه ها، سیستم ها و محصولات نرم افزاری بدست آورید در ابتدا باید بدانید که مهندس نرم افزار کیست و چه وظایفی دارد؟

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
عبارت تصویر زیر را بازنویسی کنید. واضح نیست؟