آشنایی با موقعیت شغلی نیروی پشتیبانی هاست و دامین و وظایفش

در این مطلب می خواهیم جهت آشنایی شما، به معرفی موقعیت شغلی نیروی پشتیبانی هاست و دامین و مهارت های لازم و وظایفش و همچنین وضع بازار کار و میزان حقوق و درآمد پشتیبان سرویس های Host & Domain بپردازیم.

نیروی پشتیبانی هاست و دامین کیست؟

شرایط احراز در موقعیت شغلی پشتیبان سرویس های هاست و دامین چیست؟

نیروی پشتیبانی هاست و دامین مهارت هایی باید داشته باشد؟

شرح وظایف نیروی پشتیبانی هاست و دامنه چیست؟

بازار کار کارشناس پشتیبانی هاست و دامین چگونه است؟

حقوق و درآمد نیروی پشتیبان خدمات هاست و دامنه چقدر است؟

 

نیروی پشتیبانی هاست و دامین کیست؟

به کسی نیروی پشتیبانی هاست و دامین گویند که آشنایی کافی از مشکلات و دانش فنی مورد نیاز در راستای رفع آنها و همچنین رسیدگی به تمامی خواسته هایی که در حوزه هاست و دامین مطرح شده اند را داشته باشند و تمامی تلاش خود را برای برطرف نمودن ایرادات کاربران به هر شکل بدون توجه به دانش کاربران انجام دهد. در کلیه incident های رخ داده، مورد را تحلیل و بر مبنای دستورالعمل اجرایی موجود، کاربران را تا رفع کامل مشکل و به نتیجه رسیدن راهنمایی نماید.

در این مطلب می خواهیم جهت آشنایی شما، به معرفی موقعیت شغلی نیروی پشتیبانی هاست و دامین و مهارت های لازم و وظایفش و همچنین وضع بازار کار و میزان حقوق و درآمد پشتیبان سرویس های Host & Domain بپردازیم.

شرایط احراز در موقعیت شغلی پشتیبان سرویس های هاست و دامین

برای اینکه به عنوان کارشناس در موقعیت شغلی پشتیبان سرویس های هاست و دامین بتوانید در شرکتی مشغول به کار شوید باید از شرایط زیر برخوردار باشید:

دیپلم فنی تا فوق لیسانس مرتبط با IT
برخورداری از روحیه همکاری تیمی
روابط عمومی قوی
تسلط به زبان انگلیسی
آشنایی با ویندوز سرورها و لینوکس سرور ها
داشتن سابقه کاری به عنوان خدمات امور مشتریان و یا HELP Desk مزیت محسوب خواهد شد
گذراندن دوره های تخصصی مرتبط مزیت محسوب خواهد شد

 

نیروی پشتیبانی هاست و دامین مهارت هایی باید داشته باشد؟

لازم است تا یک نیروی پشتیبانی میزبانی وب و پشتیبان خدمات هاست و دامین دارای مهارت ها و توانمندیهای زیر باشد تا بتواند پاسخگوی خوبی برای سوالات مشتریان بوده و مشکلات احتمالی آن ها را به خوبی رفع نماید.

آشنا به مفاهیم شبکه، وب و دامین و قطعات سخت افزاری پرکاربرد
آشنا به فایروال و مفاهیم DNS, FTP, HTTP, IP, Port
آشنایی با مفاهیم مرتبط دیتابیس و ایمیل و WEB server
آشنایی به برنامه های تحت وب
آشنایی به Service Desk
آشنایی به HTML و CSS و Java Scripts
توانایی مدیریت برخورد با مخاطبین
نگارش مقالات علمی
نتیجه گرا بودن و توانایی پیگیری و تحلیل در خواستهای مخاطبین

لازم است تا یک نیروی پشتیبانی میزبانی وب و پشتیبان خدمات هاست و دامین دارای مهارت ها و توانمندیهای زیر باشد تا بتواند پاسخگوی خوبی برای سوالات مشتریان بوده و مشکلات احتمالی آن ها را به خوبی رفع نماید.

شرح وظایف نیروی پشتیبانی هاست و دامنه چیست؟

شناخت مشکلات، عیب یابی و ارائه راه کار مناسب و فوری به Incident ها در جهت رفع آنها یکی از وظایفی است که برعهده کارشناس پشتیبانی هاست و دامنه است.

یکی دیگر از وظایف نیروی پشتیبانی هاست و دامین رسیدگی به کلیه درخواستهایی که در زمینه خدمات شرکت مطرح شده اند و رفع ایرادات کاربران به هر شکل بدون توجه به سطح دانش کاربران می باشد.

اما از دیگر وظایف نیروی پشتیبان هاست و دامین می توان به مانیتور کردن، عیب یابی و مشکلات سرور های مجموعه بر اساس ضوابط موجود، ارجاع در خواستهای خدماتی به بخشهای مربوطه طبق ضوابط تعیین شده در صورت لزوم، ارجاع Problem به بخش فنی برای رفع ریشه ای مورد، انجام Config تمامی نرم افزار های مورد نیاز بر روی سروریس های اشتراکی و نیز پاسخ گویی به سوالات انتخاب سرویس، روش های پرداخت و فعال سازی، تغییر نام سرور ها ی دامین اشاره نمود.

 

بازار کار کارشناس پشتیبانی هاست و دامین

امروزه وب سایت های بسیاری را بر بستر اینترنت مشاهده می کنیم که برخی از آن ها شخصی و برخی دیگر برای شرکت ها، سازمان ها و کسب و کارهای مختلف می باشند. اولین گام برای ورود این سایت ها به دنیای اینترنت برخورداری از سرویس های هاست و دامین است که فضای مورد نیاز و آدرس سایت را ایجاد می کنند. شرکت های زیادی با توجه به نیازهای موجود در این حوزه شکل گرفته اند که اقدام به ارائه خدمات هاست و دامنه می نمایند. در شرکت های ارائه دهنده سرویس های هاستینگ وجود نیروهای کارشناس جهت پشتیبانی هاست و دامین عرضه شده به مشتریان لازم و ضروری است که این امر موجب شده است تا بازار کار بسیار مطلوبی پیش روی متخصصین پشتیبانی این سرویس ها قرار گیرد.

در شرکت های ارائه دهنده سرویس های هاستینگ وجود نیروهای کارشناس جهت پشتیبانی هاست و دامین عرضه شده به مشتریان لازم و ضروری است که این امر موجب شده است تا بازار کار بسیار مطلوبی پیش روی متخصصین پشتیبانی این سرویس ها قرار گیرد.

حقوق و درآمد نیروی پشتیبان خدمات هاست و دامنه چقدر است؟

با توجه به آنچه از مشاهدات و بررسی های میدانی و نظرسنجی های به عمل آمده از برخی کارشناسان پشتیبانی هاست و دومین، اینگونه به نظر می رسد که میزان حقوق و درآمد نیروی پشتیبان خدمات هاست و دامنه بین 3,5 تا 8 میلیون تومان در ماه باشد، که عواملی همچون، میزان تخصص و تجربه فرد، نوع شرکت، شهر محل فعالیت و برخی عوامل دیگر می تواند در تعیین دستمزد ماهیانه این افراد تاثیرگذار باشد.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون فرصت های شغلی خدمات میزبانی وب و سرویس های هاست و دامین مطلب کارشناس و پشتیبان هاستینگ کیست و چه وظایفی دارد؟ را مطالعه فرمایید.

 

کامل تر کردن این نوشتار با ثبت نظر

فارغ از اینکه شما کارفرما، کارجو یا شاغل در این حرفه هستید، اگر در این زمینه تجربه دارید و احساس می کنید که می توانید شرح وظایف بیشتر و مفید تری را در این باره مطرح نمایید تا مورد استفاده علاقه مندان این حوزه قرار بگیرد، از شما خواهشمندیم که برای تکمیل اطلاعات این بخش، نظر و پیشنهاد خود در رابطه با آشنایی با موقعیت شغلی نیروی پشتیبانی هاست و دامین و وظایفش را در انتهای این مطلب ثبت نمایید.

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
عبارت تصویر زیر را بازنویسی کنید. واضح نیست؟