آسیب پذیری جدید در اکتیو دایرکتوری DC ویندوز سرور و هک شدن سیستم انتخابات آمریکا

آسیب پذیری جدید Zerologon در اکتیو دایرکتوری DC ویندوز سرور و هک شدن سیستم انتخابات آمریکا و واکنش مایکروسافت و نیز آژانس امنیت زیرساخت های این کشور در پی این حملات سایبری

 

هک شدن سیستم انتخاباتی آمریکا

همانگونه که حدس زده میشد آسیب پذیری Zerologon که یک آسیب پذیری جدید در اکتیو دایرکتوری DC ویندوز سرور عامل اصلی حملات دیروز به چند سازمان در کشور بود. ساعاتی پیش رسانه های اسرائیلی و آمریکایی اعلام کردند که سیستم انتخاباتی آمریکا با استفاده از همین آسیب پذیری جدید توسط گروه های هکری APT هک شده است.

آسیب پذیری جدید Zerologon در اکتیو دایرکتوری DC ویندوز سرور و هک شدن سیستم انتخابات آمریکا و واکنش مایکروسافت و نیز آژانس امنیت زیرساخت های این کشور در پی این حملات سایبری

هشدار مایکروسافت درباره آسیب پذیری جدید Zerologon

مایکروسافت چند روز پیش در اطلاعیه ای هشدار داده بود که یک گروه هکری حرفه ای موفق شده آسیب پذیری Zerologon را Exploit کند و در حال استفاده از آن برای نفوذ به سیستم های مختلف است و امروز پلیس فدرال و آژانس امنیت زیرساخت ‌های آمریکا از هک شدن سیستم‌ های انتخاباتی این کشور از سوی عوامل ناشناس خبر دادند.

مایکروسافت چند روز پیش در اطلاعیه ای هشدار داده بود که یک گروه هکری حرفه ای موفق شده آسیب پذیری Zerologon را Exploit کند و در حال استفاده از آن برای نفوذ به سیستم های مختلف است

واکنش آمریکا به آسیب پذیری جدید در اکتیو دایرکتوری DC ویندوز سرور

آژانس امنیت زیرساخت ‌های آمریکا که زیرمجموعه وزارت امنیت داخلی این کشور است اعلام کرد در حالی که شبکه ‌های دولتی آمریکا از جمله سیستم پشتیبانی از انتخابات به دست هکرها افتاده، تاکنون هیچ مدرکی مبنی بر به خطر افتادن داده‌ های انتخابات وجود ندارد.

با توجه به اینکه حدودا 3 هفته تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا فاصله داریم باید منتظر شنیدن اخبار جالب تری از اخبار هک و نفوذ در سیستم انتخابات آمریکا از طریق آسیب پذیری جدید در اکتیو دایرکتوری DC ویندوز سرور باشیم.

آژانس امنیت زیرساخت‌ های آمریکا ضمن بیان نوع حمله سایبری به سیستم انتخابات آمریکا و آسیب پذیری استفاده شده در اکتیو دایرکتوری DC وWindows Server، ابعاد ماجرا را برای عموم تشریح کرد

آژانس امنیت زیرساخت‌ های آمریکا بلافاصله بعد از کشف حمله فوق اطلاعیه صادر کرده و ضمن بیان نوع حمله سایبری به سیستم انتخابات آمریکا و آسیب پذیری استفاده شده در اکتیو دایرکتوری DC وWindows Server، ابعاد ماجرا را برای عموم تشریح کرد. این آگاهی بخشی یقینا منجر به رفع سریع تر آسیب پذیری ها در سایر بخش ها خواهد شد.

برای کسب اطلاعات کامل تر و لحظه به لحظه از حمله سایبری و آسیب پذیری جدید در اکتیو دایرکتوری DC ویندوز سرو می تونید مقاله هایی که با عناوین هشدار امنیتی جدید سایبری باج افزاری و سردرگمی ادمین های شبکه ایران و هشدار درباره گسترش حملات باج افزاری جدید امروز در سایت کامپیوتر جابز منتشر شده است را مطالعه بفرمایید.

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
عبارت تصویر زیر را بازنویسی کنید. واضح نیست؟