چگونه به عنوان ادمین شبکه استخدام شویم؟ پاره وقت یا فول تایم

سوالی که برخی از کارشناسان شبکه کامپیوتر از ما می پرسنداین است که چگونه به عنوان ادمین شبکه Network Administrator استخدام شویم؟ چه به صورت پاره وقت یا چه بصورت فول تایم و تمام وقت. رسیدن به تخصص یک مدیر فنی شبکه و سرپرستی موقعیت شغلی فناوری اطلاعات IT در یک شرکت یا سازمان، مسیری مشخص دارد که کارجو می بایست قدم به قدم آن را طی کند تا بتواند شایستگی پذیرش چنین فرصت کاری ای را داشته باشد.

چگونه به عنوان ادمین شبکه (Network Administrator) استخدام شویم؟

مسیر تبدیل شدن به یک متخصص نتورک و ادمین شبکه چیست؟

علم پزشکی با کار متخصص ادمین شبکه و کامپیوتر چه رابطه ای دارد؟

تخصص های لازم برای استخدام شدن پاره وقت یا فول تایم به عنوان ادمین شبکه کدامند؟

کدام دوره ھای آموزشی حرفه ای مربوط به استخدام به عنوان ادمین شبکه کامپیوتر می باشد؟

چگونه فرصت های شغلی پاره وقت یا فول تایم ادمین شبکه را پیدا کنیم؟

 

چگونه به عنوان ادمین شبکه (Network Administrator) استخدام شویم؟ پاره وقت یا تمام وقت

برای استخدام با عنوان شغلی ادمین شبکه یا همان Network Administrator چه به صورت پاره وقت و چه بصورت تمام وقت در واحد فناوری اطلاعات IT شرکتها و سازمانها می بایست مسلط به یک سری مباحث تخصصی در زمینه شبکه های کامپیوتری، سرورها و سیستم های رایانه ای باشید و از طرفی دیگر حداقل چند سال (معمولا 2 سال به بالا) تجربه کاری در زمینه طراحی، راه اندازی، نگهداری و پشتیبانی سیستم های کامپیوتری داشته باشید. معمولاً ادمین های شبکه Net Admin یکسری دوره های تخصصی شبکه را می گذرانند که قصد داریم در پایین به آنها اشاره کنیم و هر ادمین شبکه باید این دوره ها را گذارنده باشد تا در استخدام آن شخص به عنوان Network Admin مشکلی به وجود نیاید. در ادامه با توضیحات بیشتر در مورد اینکه چگونه بصورت پاره وقت یا بصورت تمام وقت به عنوان ادمین شبکه استخدام شوید را به شما خواهیم آموخت.

سوالی که برخی از کارشناسان شبکه کامپیوتر از ما می پرسنداین است که چگونه به عنوان ادمین شبکه Network Administrator استخدام شویم؟ چه به صورت پاره وقت یا چه بصورت فول تایم و تمام وقت.

مسیر تبدیل شدن به یک متخصص نتورک و ادمین شبکه چیست؟

برای متخصص شدن در حوزه نتورک و کامپیوتر باید یک مسیر مشخصی را طی کنید و تخصص های لازم را کسب نمایید. برای اینکه یک ادمین شبکه Net Admin متبحر و باتجربه شوید می بایست چند سالی سابقه کاری داشته باشید. معمولا ابتدا دانشپذیر این حوزه به عنوان کارآموز شبکه Network Internship در شرکتهای IT و کامپیوتری جذب می شود و پس از چند ماه کسب تجربه عملی با دوره های نتورک پلاس +Network و سخت افزار کامپیوتر +A آشنا می شود و تقریبا یک سال در این سطح فعالیت می کند. در ساال دوم به مطالعه تئوری و انجام کارهای عملی در زمینه آشنایی و نصب و راه اندازی سرویس های مقدماتی شبکه و کامپیوتر به درجه نیروی هلپ دسک Help Desk می رسد و یک سالی می بایست در همین سطح به کسب تجربه بپردازد و در اواخر این دوره هاست که به یک کارشناس شبکه Netwok Expert تبدیل می شود. پس از نائل شدن به تخصص های لازم برای کارشناسی شبکه کامپیوتر، تبدیل به ادمین شبکه که کمی تخصصی تر از کارشناسی نتورک است می رسد و پس از طی کردن این مسیر است که به آن شخص Network Administrator می گویند و می تواند به عنوان مدیر فنی شبکه یا سرپرست تکنیکال فناوری اطلاعات در شرکت ها و سازمانهای مختلف استخدام و دعوت به همکاری شود.

 

رابطه علم پزشکی با کار متخصص ادمین شبکه و کامپیوتر

اگر می خواهید به عنوان ادمین شبکه چه به شکل نیمه وقت و دور کاری و چه بصورت تمام وقت و فول تایم در شرکتها و سازمانهای مختلف استخدام شوید و وظیفه های تخصصی کاری لازم را به صورت عملی پیاده سازی کنید و از آنها بهره بگیرید، می بایست از مهارت های تخصصی پایین برخوردار باشد. اگر بخواهیم کمی بیشتر موقعیت شغلی ادمین شبکه Network Administrator را توضیح دهیم باید با یک مثال شرح دهیم. کارشناس شبکه را می توان به مثابه یک پزشک عمومی در نظر گرفت و یک متخصص ادمین شبکه و کامپیوتر را به عنوان یک پزشک متخصص در علم پزشکی پنداشت.

در حالت کلی برای استخدام به عنوان ادمین حرفه ای شبکه چه به شکل پاره وقت و چه بصورت فول تایم می بایست آن شخص دارای تسلط بر تحلیل، طراحی، توسعه، نگھداری و پشتیبانی شبکه اینترنت و اینترانت و سیستم های کامپیوتری و تجهیزات سرور و دستگاه های سوئیچینگ و روتینگ و مودم های زیرساخت IT و فناوری اطلاعات یک شرکت یا سازمان باشد.

کارشناس شبکه را می توان به مثابه یک پزشک عمومی در نظر گرفت و یک متخصص ادمین شبکه و کامپیوتر را به عنوان یک پزشک متخصص در علم پزشکی پنداشت.

تخصص های لازم برای استخدام شدن به عنوان ادمین شبکه، پاره وقت یا فول تایم

برای استخدام شدن به عنوان ادمین شبکه های کامپیوتری به صورت پاره وقت و یا فول تایم داشتن تخصص های زیر لازم است تا با استفاده از آن ها بتوانید به راحتی از عهده مسئولیت های خود بر آمده و نظر کارفرما را نسبت به همکاری طولانی مدت با شما و یا ارتقای شغلی جلب نمایید.

ادمین شبکه های کامپیوتری حرفه ای باید توانمند در تھیه مستندان شبکه، شناسنامه کامپیوترها و دستگاه های سخت افزاری، حفظ و بازدید دوره ای از سوئیچ ھا، و سرورھا، روترھا و دیگر تجھیزات شبکه از قبیل Access Point, KVM, UPS, Switch, Router, Server و ... را داشته باشد.

یک شخص Network Administrator باید قادر باشد با حضور در دیتاسنتر شرکت یا چه به شکل دورکاری، توانایی در مانیتور کردن دسترسی ھا، دانش بازرسی و کنترل پھنای باند، مشاهده وضعیت کلی سرورھای مجازی (VPS) و سخت افزاری Dedicated Server و بررسی لاگ log سرور ها و تجهیزات مستقر در زیرساخت IT و پیگیری و بر طرف کردن موردهای مشکوک را داشته باشد.

یک ادمین دورکار شبکه پاره وقت یا سرپرست فنی مقیم شبکه کامپیوتر فول تایم باید مسلط به فرآیند بیشتر شدن افزونگی در موردهایی از قبیل سرورھا، ھارد دیسک ھا، سوئیچ ھای اصلی، تجھیزات حیاتی و سرورھای اصلی برای کم کردن Down Time با حداقل زمان ممکن باشد تا مدت زمان پایین بودن سرویسها و قطعی شبکه را به کمترین حد قابل قبول کاهش دهد.

یک نتورک ادمینیستراتور باید دارای توانایی مدیریت امنیت شبکه و جلوگیری از نفوذ و حمله به زیرساخت IT و سرویس های فناوری اطلاعات باشد و یک مسئول شبکه های کامپیوتر حرفه ای حتی در تھیه آنتی ویروس با لایسنس معتبر و نسخه مناسب نیز اظهار نظر می کند و انتخاب یک AntiVirus مناسب برای سیستم های نرم افزاری و رایانه های کاری کاربران بر عهده همان ادمین شبکه می باشد.

نیروی ادمین شبکه های کامپیوتری حرفه ای در مشاوره، مدیریت و نظارت بر تھیه یا خرید وسایل و تجهیزات شبکه باید تبحر داشته باشد. یک ادمین Network با تسلط به دانش مھندسی مجدد با آپدیت کردن شبکه ھای ارتباطی و به روز رسانی سرویس ھای مرتبط با محوریت مدیر شبکه های کامپیوتر، دارای تخصص در یکپارچگی سیستم ھا و اولویت بندی آن ھا داشته باشد.

آشنایی با تجهیزات شبکه و سرور مانند انواع سوئیچ ها، روتر ، ماژول ، فایروال ، مموری ، فلش و کلیه کابلهای سیسکو ، فروش سیسکو ، cisco ، module ، cable ، switch ، router ,HP, juniper,Emc,qlogic ,Ibm و ... از الزامات قرارگرفتن در موقعیت شغلی ادمین شبکه پاره وقت یا فول تایم می باشد.

 

دوره ھای آموزشی حرفه ای مربوط به استخدام به عنوان ادمین شبکه کامپیوتر

دارا بودن سابقه شرکت در دوره ھای آموزشی حرفه ای در حوزه IT برای در خواست کنندگان کار و استخدام به عنوان ادمین شبکه کامپیوتر یک مزیت کاری فوق العاده به شمار می رود. در ادامه به بعضی از این رویدادهای آموزشی و همایش های مرتبط با حوزه تخصصی و موقعست شغلی ادمین شبکه Network Administrator اشاره خواهیم کرد.

حضور داشتن در سمینار مھارت ھای رھبری و توسعه کار گروهی برای مدیریت نیروهای تحت امر
حضور در دوره ها و کلاسهای آموزشی چارچوب مدیریت خدمات فناوری اطلاعات ITIL
سپری کردن دوره های اصول و فنون مذاکره و فن اداره جلسات چه فنی و چه عمومی و مدیریتی
طی کردن دوره های حرفه ای مجازی سازی VMware VCP و سیتریکس Citrix
گذراندن دوره های آموزشی سیسکو CCNP Route و CCNP Switch
حضور داشتن در دوره های آموزشی مایکروسافت MCITP و مهندسی شبکه این شرکت
حضور داشتن در کنفرانس روابط انسانی و فرآیند ارتباطات و کارگاه های خلاقیت فردی
حضور در سمینارهای امنیت فناوری اطلاعات و حفاظت شبکه CEH و کارگاه های آموزشی تست و نفوذ
حضور در همایش حفاظت ھویت دیجیتالی و کارگاه آموزش روانشناسی صنعتی و مدیریت استرس شغلی
 

دارا بودن سابقه شرکت در دوره ھای آموزشی حرفه ای در حوزه IT برای در خواست کنندگان کار و استخدام به عنوان ادمین شبکه کامپیوتر یک مزیت کاری فوق العاده به شمار می رود.

برخی از نیازمندیهای تخصصی موقعیت شغلی ادمین شبکه حرفه ای در هنگام استخدام

در هنگام استخدام در موقعیت شغلی ادمین شبکه حرفه ای از شما انتظار می رود تا به برخی از نیازمندیهای تخصصی زیر مسلط بوده و با برخی دیگر نیز آشنایی داشته باشید.

تسلط به مفاهیم شبکه و Network+ و نتورک پلاس
تسلط کامل بر مفاهیم امنیت شبکه و ارتباطات
تسلط بر تجهیزات سیسکو سوئیچ و روتر cisco
تسلط به نرم افزارهای مانیتورینگ شبکه  
تسلط به ویندوز سرور مایکروسافت Windows Server
تسلط به مفاهیم سیسکو Routing & Swithing Cisco CCNA
تسلط به دستگاه های امنیتی و تجهیزات فایروالینگ UTM Firewall
آشنا به سیستم عامل لینوکس, Linux, کرنل, فایل سیستم  
آشنا به مجازی سازی Vmware ESX و سیتریکس Citrix
آشنا به مباحث VoIP elastix ،Asterisk
آشنا به مباحث عیب یابی شبکه (Troubleshooting)
آشنا به مهندسی علوم کامپیوتر و سخت افزار و نرم افزار رایانه ای
مسلط به راهبری ارتباطات و سرویس های تحت شبکه
نصب و راه اندازی و پشتیبانی سرویس های تحت شبکه

اگر می خواهید درباره شبکه کامپیوتری بیشتر بدانید می توانید مقاله آموزشی در این زمینه با عنوان شبکه چیست؟ (What Is Network)  را مطالعه بفرمایید.

 

چگونه فرصت های شغلی پاره وقت یا فول تایم ادمین شبکه را پیدا کنیم؟

در ادامه توضیح خواهیم داد که چگونه با استفاده از سایت معتبر کاریابی و استخدام آنلاین کامپیوتر جابز فرصت های شغلی پاره وقت یا فول تایم ادمین شبکه را پیدا کنیم.

کارجویان محترم می توانند جهت جستجوی فرصت های شغلی ادمین شبکه در سایت کاریابی اینترنتی کامپیوتر جابز از منوی استخدام بر روی زیرمنوی جستجوی شغل و آگهی استخدام کلیک کرده تا به صفحه جستجوی پیشرفته شغل راه یابند. متقاضیان کار در فرم جستجو باید فیلد دسته بندی مشاغل را بر روی گزینه مهندسی شبکه، زیرمجموعه ها را بر روی ادمین شبکه و سرویس ها و نوع شغل را یکی از گزینه های تمام وقت یا پاره وقت قرار داده تا بتوانند شغل متناسب با شرایط و تخصص های خود را پیدا کرده و با مشاهده شرح آگهی استخدام رزومه خود را با کلیک بر دکمه ای که در پایین صفحه اطلاعیه استخدامی موجود است برای کارفرمای مربوطه ارسال کنند.

در ادامه توضیح خواهیم داد که چگونه با استفاده از سایت معتبر کاریابی و استخدام آنلاین کامپیوتر جابز فرصت های شغلی پاره وقت یا فول تایم ادمین شبکه را پیدا کنیم.

ثبت رزومه متقاضیان کار ادمین شبکه

متقاضیان کار محترم فرصت شغلی ادمین شبکه های کامپیوتری که می خواهند به رزومه کاری خود را برای کارفرمایان مربوطه ارسال کنند لازم است تا ابتدا اقدام به ثبت رزومه شغلی در سایت کاریابی و استخدام کامپیوتر جابز به دو روش اشاره شده در زیر، نمایند.

روش اول ثبت رزومه در سایت کاریابی اینترنتی کامپیوتر جابز اینگونه است که افراد جویای شغل ادمین شبکه بدون ثبت نام در سایت و فقط به عنوان بازدیدکننده می توانند از منوی کارجو بر روی زیرمنوی ثبت رزومه شغلی کلیک کرده تا وارد صفحه ثبت رزومه شغلی شوند و در آنجا با پر کردن فرم مربوطه بر روی دکمه ذخیره رزومه کلیک نمایند. توجه به این مسئله که در این روش درج رزومه، برای هر آگهی استخدام که کارجویان قصد ارسال رزومه به کارفرمای مربوطه را داشته باشند باید یک رزومه جداگانه ایجاد نمود، الزامی می باشد.

متقاضیان کار محترم فرصت شغلی ادمین شبکه های کامپیوتری که می خواهند به رزومه کاری خود را برای کارفرمایان مربوطه ارسال کنند لازم است تا ابتدا اقدام به ثبت رزومه شغلی در سایت کاریابی و استخدام کامپیوتر جابز به دو روش اشاره شده در زیر، نمایند.

روش دوم درج رزومه شغلی کارجویان ادمین شبکه در سایت استخدام و کاریابی آنلاین مشاغل کامپیوتری ComputerJobs بدین ترتیب است که نخست متقاضیان کار باید از منوی کارجو بر روی زیرمنوی ثبت نام کارجو کلیک کرده تا به عضویت سایت کامپیوتر جابز درآیند.

حالا افراد جویای کار قادر خواهند بود تا مانند شیوه نخست از منوی کارجو بر روی زیرمنوی ثبت رزومه شغلی کلیک کرده و رزومه خود را ثبت کنند. مزیت این روش ثبت رزومه نسبت به روش اول برای متقاضیان کار این است که، کارجو تنها یک رزومه شغلی در سایت کاریابی آنلاین کامپیوتر جابز ثبت می کند و امکان ارسال همین یک رزومه برای هر تعداد کارفرمایی که بخواهد وجود دارد.

 

اگر مایل به استخدام به عنوان نتورک ادمین هستید مطلب معرفی فرصت شغلی ادمین شبکه و سرویس ها و شرح وظایف آن را مطالعه فرموده تا با آگاهی کامل نسبت به این شغل وارد بازار کار شوید.

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
عبارت تصویر زیر را بازنویسی کنید. واضح نیست؟